به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، خرداد ۲۶، ۱۳۹۳

فائزه هاشمی: اصلاح‌گرایان وقتی به زنان می‌رسند،

تفکراتشان اصولگرا می‌شود
به گزارش ایرنا، فائزه هاشمی شامگاه شنبه در حاشیه جشن موسوم به ˈامید و انتظارˈ در فین کاشان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: داشتن تابلوی اصولگرایی یا اصلاح طلبی مهم نیست، مهم داشتن تفکر اصلاحاتی است.
وی افزود: وحدت و درکنار هم قرار گرفتن اصلاح طلبان، باید هدف و مورد نظر آنان باشد.

هاشمی تاکید کرد: اختلافات حزبی در کشور هیچگاه از بین نمی رود، زیرا فلسفه وجودی احزاب، اختلاف است و آنان هرگز نمی توانند بر سر قدرت به توافق برسند.
به گفته هاشمی، مهم این است که قانون، فصل الخطاب رقابتها باشد و فعالیت در چارچوب قانون برای اصولگرایان و اصلاح طلبان بصورت مساوی و عادلانه وجود داشته باشد.نگی و اجتماعی می توانند در این مجمع حضور یابند.

هاشمی گفت: اصلاح گرایان وقتی به زنان می رسند، تفکراتشان اصولگرا می شود، در حالی که با توسعه حمایت از زنان در سطح شهرها و روستاها، پتانسیل های مناطق مختلف به حرکت درمی آید.

 فائزه هاشمی‌رفسنجانی در حاشیه جشن امید در گفت‌و‌گو با فارس در کاشان گفت: تعطیلی فدراسیون اسلامی ورزش بانوان در دولت قبل غرض شخصی بود و به جای اینکه رئیس فدراسیون را عوض کنند فدراسیونش را منحل کردند.

وی تصریح کرد: در این فدراسیون به دنبال ترویج اخلاق دینی در میان ورزشکاران و بانوان مسلمان، نقش‌آفرینی و توجه به ورزش و حضور بانوان مسلمان در میادین بین‌المللی به شیوه اسلامی توسط ایران بودیم که متأسفانه آن را به دلایلی که به طور قطع مشکلات مالی نبود و غرضیت با سیاست‌های من بود، تعطیل کردند.

به گفته وی متأسفانه در دولت فعلی هم توجهی به این فدراسیون نشده است و همچنان این فدراسیون تعطیل است.

این فعال سیاسی بیان داشت: اعتدال تنها سیاسی نیست بلکه اعتدال جنسیتی را نیز باید محترم شمرد و در کشوری که حدود ۶۰ درصد دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و نیمی از جمعیتش را بانوان تشکیل می‌دهند، با حضور کمرنگ بانوان در بخش مدیریتی کشور مواجه هستیم.