به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، خرداد ۲۹، ۱۳۹۳

روح كي‌روش، سرمربی پرتغالی تیم فوتبال ایران در بازيكنان ديده شد

کارلوس کی روش: اگر ما در بازي با آرژانتين گل بخوريم تيم از هم پاشيده مي‌شود و گل‌هاي بيشتري دريافت مي‌كنيم.
  1- كي‌روش مدت‌ها سيستم دفاعي را تست كرده است و در مسابقات تداركاتي نشان داد كه براي بازي بسته برنامه داشته و نيم نگاهي به ضد حملات دارد. سبكي كه ايران بازي مي‌كند هم يك نوع سيستم است كه خيلي از تيم‌ها استفاده مي‌كنند اما اين سيستم هميشه جواب نمي‌دهد. تيم‌هايي كه قدرت فني بالايي دارند مي‌توانند از دفاع‌هاي فشرده عبور كنند.


2- بچه‌ها خيلي خوب دفاع كردند و گوشه‌ها را به خوبي بسته بودند. تيمي كه بتواند از گوشه‌ها رد شود مي‌تواند دفاع را دور بزند كه تيم نيجريه تنها دو بار از گوشه‌ها رد شد كه ما را تهديد كرد و خداراشكر نتوانست به گل برسد. تيم ملي توانست كاري كند كه بازي به ميانه ميدان بيايد و در ميانه ميدان به خاطر ترافيك زياد بازيكن حملات حريف را خنثي كرد.

3- متاسفانه ما نقشه‌يي براي به گل رسيدن نداشتيم و حتي باورمان نمي‌شد كه بتوانيم به تيم حريف ضد حمله بزنيم اما نظم تيمي‌مان خوب بود و هيچ كدام از بازيكنان ضربه اضافي به توپ نمي‌زدند. روح مربي در بازيكنان ديده مي‌شد. ما از لحاظ بدني آماده بوديم و در طول 90 دقيقه 11 بازيكن جلوي توپ بودند. نيجريه آنقدرهم كه گفته مي‌شد خوب نبود و اگر نترس بوديم مي‌توانستيم حتي برنده بيرون بياييم.

4- تيم نيجريه تنها در فاز اول حمله خوب و برنامه‌يي براي فاز دوم يا سوم حمله‌اش نداشت. اگر نيجريه مي‌توانست حملات خود را دامنه‌دار كند شايد مي‌توانست به گل برسد. تيم نيجريه براي عبور از خط دفاعي ما نياز به بازي سرعتي داشت كه اصلا موفق نبود.

5- بازي با آرژانتين نمي‌شود با سيستم كاملا دفاعي بازي كرد. اگر در بازي با آرژانتين تمام بازيكنان به خوبي به وظايف خود عمل كنند مي‌توانند از آرژانتين هم امتياز بگيرند اما اگر ما در بازي با آرژانتين گل بخوريم تيم از هم پاشيده مي‌شود و گل‌هاي بيشتري دريافت مي‌كنيم.

اصغر شرفي- سایت فوتبال