به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، خرداد ۲۶، ۱۳۹۳

طعنه نماینده مجلس به روحانی و رساله دکترایش

 کریمی قدوسی: «اطلاعات مهمی را از حوزه فقه و فقاهت
 در اختیار انگلیسی‌ها قرار دادید»
جواد کریمی قدوسی نماینده مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز یک‌شنبه ۲۵ خرداد با انتقاد از سخنان دیروز حسن روحانی در نخستین سالگرد اعلام پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری، به مدرک دکترای وی اشاره کرد و به طعنه پرسید که آیا وی نمی‌خواهد بر اساس رساله دکترای خود فرقه جدیدی پایه‌گذاری کند؟

به گزارش خبرگزاری مجلس، نماینده مشهد خطاب به روحانی گفت: «آیا بنا ندارید بر اساس رساله دکترای خود در دانشگاه گلاسکوی انگلیس که در موضوع تعطیلی احکام شریعت اسلامی ارایه دادید و اطلاعات مهمی را از حوزه فقه و فقاهت در اختیار انگلیسی‌ها قرار دادید، با شعار اعتدال، فرقه‌گرایی جدیدی پایه‌گذاری کنید؟ یکبار و برای همیشه بگویید زیر لحاف
 اعتدال چه می‌گذرد؟»
کریمی قدوسی همچنین با اشاره به سخنان روحانی در مورد منتقدان، گفت: «در نشست خبری شما بیشتر حضور رسانه‌های دولتی پررنگ بود و رسانه‌های منتقد شما حضور نداشتند. می‌خواستند بیایند، اما به آن‌ها گفته شد که جا نداریم که نوعی اعتراض به رفتار سیاسی و اجتماعی شما بوده است. تکذیب، تخریب و تهدید که در تاریخ عملکرد ریاست جمهوری های
گذشته کم سابقه بوده است، عصبانی شدن، پرداختن به حاشیه‌ها، پای نهادهای ملی را به میان کشیدن و الفاظ فاقد محتوای فرهنگی که با آن‌ها منتقدین شما توسط خودتان یا رسانه های حامیتان مورد تهاجم قرار گرفته است، الفاظی از قبیل افراطی‌ها، بی‌شناسنامه‌ها، شهروندان درجه دو، دلواپس‌ها، بی‌سوادها، عصر حجری ها، از جای خاص تغذیه‌شونده‌ها، اقلیت‌ها، به پشت سر نگاه کن ها، دین‌نشناس‌ها، آخرت‌‌نشناس‌ها و زمین‌خورده‌ها؛ آیا این‌ها از سر انصاف است؟»
وی با ذکر این‌که روحانی از منطق مخالفان واهمه داشته و قدرت پاسخ‌گویی به آن‌ها را ندارد، ادامه داد:
«آقای روحانی بودجه رسانه‌های دولتی را که جمع می‌کنیم، بالغ بر صدها میلیارد تومان است، بودجه رسانه‌های حامی شما
هم بالغ بر همین رقم است. این بماند و اضافه شود به حمایت از رسانه‌های خارجی. کجای این رویه مظلوم‌نمایی دارد و چند رسانه و روزنامه منتقد خود را تخریب می‌کنید و یا آن‌ها را تهدید به دادگاه می‌کنید؟»
جواد کریمی قدوسی همچنین روحانی را به برخورد دوگانه متهم کرد و گفت: «در دیدار با پرسنل وزارت اطلاعات می‌گویید در یک کشور یک پرچم است، یک رهبر است، بعضی دیگر از افراطیون واقعی دم از ارزش‌ها و اطاعت از ولایت می‌زنند، ولی در عمل ژست اپوزیسیون می‌گیرید».