به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، تیر ۰۹، ۱۳۹۳

تیم ملی والیبال ایران به دور نهایی لیگ جهانی صعود کرد


 از ۱۲۰۰۰ تماشاچی، تنها ۵۰ زن با احتساب هواداران تیم لهستان
تیم ملی ایران در ششمین هفته لیگ جهانی والیبال برای دومین بار میزبان لهستان بود.
ملی پوشان ایران که پیش از این ۱۶ امتیاز از دور مقدماتی اندوخته بودند، برای صعود به مرحله نهایی این مسابقات تنها به دو امتیاز دیگر نیازداشتند. ان ها مصمم بودند تا با یک نمایش تماشایی در خانه بار دیگر لهستان را شکست دهند و جشن نخستین صعود خود را به دور نهایی لیگ جهانی برگزار کنند. این اتفاق با برتری قاطع ۳-۰ رخ داد.


در نخستین روز ماه مبارک رمضان گوش تا گوش سالن ۱۲ هزار نفری مملو از هوادارانی بود که مثل همشه برای تشویق بلندقامتان والبیال ایران از ساعتی قبل تمام سکوها را پر کرده بودند. همه آمده بودند که جشن رمضان را در کنار جشن صعود والبیال ایران برگزار کنند. روزه داران در حال تماشای تمرین گرم کردن والیبالیست ها افطار کردند و همراه با نوای دلنواز اذان از صمیم قلب برای موفقیت تیم ملی والیبال دعا خواندند.

در این مسابقه اگرچه همچنان تذکرهایی درباره ممنوعیت ورود بانوان داده شده بود، اما تعداد بیشتری از خانم ها توانستند از نزدیک بازی را تماشا کنند. مجموعا حدود ۵۰ خانم به احتساب هواداران تیم لهستان در سالن حضور داشتند و همین کافی بود تا فضای سالن ۱۲ هزار نفری آزادی مطابق با قوانین فدراسیون جهانی تک جنسیتی نباشد.

تیم ملی والیبال ایران در این مسابقه با پیراهن سوم خود یعنی لباس یکدست سورمه ای به میدان رفت. در مقابل لهستانی ها لباس یکدست سفید به تبعیت از پرچم خود پوشیده بودند.

تیم ایران با ترکیب سعید معروف، عادل غلامی، مجتبی میرزاجانپور، شهرام محمودی، فرهاد قائمی، سید محمد موسوی و فرهاد ظریف بازی را آغاز کرد. برای لهستان هم با ترکیب نواکوشی، وینارسکی، کونارسکی، ورونا، باسزک به میدان رفت.