به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، خرداد ۲۶، ۱۳۹۳

علی مطهری، نماینده مردم تهران و شمیرانات در مجلس گفت:

احمدی نژاد باید محاکمه شود

نماینده مردم تهران و شمیرانات در مجلس گفت: قصد قضاوت کردن در مورد افراد و حوادث سال ۸۸ را ندارم اما طبق قانون اساسی حصر خانگی بدون حکم قضایی خلاف محسوب شده و در این خصوص احمدی نژاد نیز باید محاکمه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، علی مطهری که به عنوان سخنران در جشن سالگرد پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سخن می گفت در جواب عده ای از حاضران در سالن که خواستارآزادی زندانیان سیاسی شدند، افزود: در فصل سوم قانون اساسی درباره آزادی مطبوعات، آزادی بیان و شکنجه مباحثی مطرح شده است که اگر در مدت ۲۴ ساعت تفهیم اتهام نشود، موضوع با صدور کیفر خواست و تشکیل دادگاه پیگیری می‌شود. 
وی با نقل این جمله از شهید مطهری که گفته بود” اگر فردی در جایگاهی قرار بگیرد و خود را از انتقاد، مبرا بداند، هم خودش فاسد شده و هم باعث فساد جامعه می‌شود”، تصریح کرد: هیچ‌کس در این کشور وجود ندارد که نشود از وی انتقاد کرد. 

نماینده مردم تهران و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با اشاره با این مطلب که مردم ایران در ۳۵ سال اخیر رشد اجتماعی و سیاسی قابل توجهی داشته‌اند، اضافه کرد: نباید برای مردم تعیین تکلیف کرده و شخصیت‌های راستین انقلاب را با فرصت طلبی به حاشیه راند.
وی حوزه مطبوعات را دچار حاکمیتی دوگانه دانست و ادامه داد:در برخی مواقع، قوه قضاییه بدون هماهنگی با هیئت نظارت بر مطبوعات اقدام به توقیف نشریه و بازداشت خبرنگار می‌کند در صورتیکه قانون اساسی به رییس جمهور این اختیار را داده است که به رییس قوه قضاییه در مورد اشتباهات اخطار دهد.

مطهری افزود: احمدی‌نژاد گاهی با استناد به این قانون به حقوق مردم می پرداخت اما در نهایت برداشت درستی از موضوع نداشت.