به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، تیر ۰۴، ۱۳۹۳

کی‌روش: امیدوارم داوری با بوسنی در حد جام جهانی باشد

امشب، بازی تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم ملی بوسنی و هرزگوین 
هنوز در ِصعود به مرحله بعد به روی ایران باز است. ما به این فکر می‌کنیم که باید یک بازی دیگر انجام دهیم و می‌خواهیم سعی‌مان را مقابل یک تیم خوب با بازیکنان خوب انجام دهیم.
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: امیدوارم ایران و بوسنی هر ۲ فوتبال خوبی بازی کنند و داور هم در سطح جام جهانی باشد و منصفانه عمل کند نه آن طور که تاکنون اتفاق افتاده است.

به گزارش فوتبال ايران،کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از دیدار با تیم ملی فوتبال بوسنی‌وهرزگوین اظهار داشت: این بازی خیلی مهمی  برای ماست. ‫ما توقعات زیادی داریم و همه می‌دانیم که هنوز در صعود به مرحله بعد به روی ایران باز است. ما به این فکر می‌کنیم که باید یک بازی دیگر انجام دهیم و می‌خواهیم سعی‌مان را مقابل یک تیم خوب با بازیکنان خوب انجام دهیم. متاسفم برای بوسنی که حذف شد اما مطمئنم فردا بهترین بازی خودشان را انجام می‌دهند.
وی در خصوص اینکه آیا ایران برای بازی فردا با مهاجمان بیشتری به میدان می رود، خاطرنشان کرد: نه، فکر نمی‌کنم. باید سبک بازی خودمان را عوض کنیم. نکته مهم این است که نبازیم ولی باید واقع‌بینم باشیم. نباید حس واقع بینی را از دست بدهیم. باید بدانیم کجا هستیم و برابر چه کسانی بازی می‌کنیم. ما برابر تیمی بازی می‌کنیم که پر از بازیکنان با تجربه بین المللی است.
او ادامه داد: در هر 2 بازی قبلی واقع‌بینانه بازی کردیم و فرصت‌هایی برای برد داشتیم ‫اما متاسفانه به خصوص در دیدار دوم مقابل آرژانتین که بازی مشکلی بود نتوانستیم از موقعیت‌های‌مان استفاده کنیم. ‫وقتی مقابل بهترین بازیکن جهان بازی می‌کنید و داور هم کار خودش را انجام نمی‌دهد کار برای ما مشکل می‌شود. ما باید سعی‌مان را مقابل تیم خوب بوسنی بکنیم. می‌دانیم بوسنی در اروپا چقدر خوب بوده و چه مهاجمان خوبی داشته بنابراین لازم نیست مهاجمان را عوض کنیم. ما در سیستم‌مان 3 مهاجم جلو داریم،
البته در زمان دفاع مدافع هم داریم اما مهم این است که متوازن باشیم و بهترین بازیکنان در زمین باشند اگرچه بهترین بازیکن تیم ایران روحیه آنهاست.

‫سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره اینکه در ورزشگاه بازی ایران و بوسنی گل زیادی زده شده و آیا شما هم مثل هلند می توانید خوش شانس باشید؟عنوان کرد: بله
البته ما به دنبال گل زیاد نیستیم بلکه به دنبال فوتبال خوب هستیم. با فوتبال خوب می‌توانیم صعود کنیم. باید تمرکز ما روی بازی باشد، بعد گل هم می‌آید اما اگر فقط به فکر گل زدن باشید نتیجه خوبی نخواهد داشت. تمرکز ما نباید روی نتیجه باشد ‫بلکه تمرکز ما باید روی عملکرد باشد. بازی قبل ما روحیه و عملکرد خوبی داشتیم باید روحیه و عملکرد خود را بهتر کنیم امیدوارم تمام تیم‌ها و بازیکنان کار خودشان را به خوبی انجام دهند.
کی‌روش تصریح کرد: متاسفانه داوران خوبی نداشته‌ایم و تاکنون این نتایج به خاطر داوری بد رقم خورده است. اگر داوری خوب بود ما 4 امتیازی بودیم. امیدوارم ایران و بوسنی هر 2 فوتبال خوبی بازی کنند و داور هم در سطح جام جهانی باشد و منصفانه عمل کند نه آن طور که تاکنون اتفاق افتاده است. ‫با احترام می‌گویم و می‌دانم که باید در مودر داور محتاط باشم اما فکر می‌کنم داور صربستانی رک بگویم داور مناسبی نیست و این واقعا امید ما را کمتر کرده است. در مورد مسابقه فردا ‫امیدوارم برای تیمی مثل  ما با تمام کوشش‌های ماه‌های اخیر، داور با احترام و انصاف با آن رفتار کند. ‫در جام جهانی قبل، 22 سرمربی کار خودشان را از دست دادند. این بار هم چنین می‌شود، ‫بنابراین داورها باید احساس مسئولیت داشته باشند و آنها هم بدانند با اشتباه نمی‌توانند کارشان را نگاه دارند.
وی در پاسخ به این سوال که چه تفاوتی بین زندگی فوتبالیست در ایران با اروپا وجود دارد؟ گفت: فکر می‌کنم رحمان به خوبی شرح داد که چه چیزهایی باعث می‌شود تفاوت بین بازیکنان ایران با اروپا و آمریکای جنوبی باشد. این وسایل خیلی ممکن است روی سرعت فرق بگذارد. ‫در چنین مسابقاتی باید سعی کنید توازن ایجاد کنید. در ورزشگاه بهتر شرایط بهتری دارید، حتی کیفیت پاس دادن بهتر می‌شود ولی موضوع مهم سرعت بازی است که فکر می‌کنم هنوز تفاوت‌های زیادی با آمریکای جنوبی و اروپا داریم.

سرمربی تیم ملی کشورمان در خصوص نتیجه بازی نیجریه و آرژانتین اظهار داشت: من چیزی علیه نیجریه ندارم، برعکس خیلی از فوتبال آفریقا لذت می‌برم. خودم آفریقایی هستم اما با احترام می‌گویم فردا اگر آرژانتین ببرد، موقعیت ما را برای صعود بهتر می‌کند. من به بازیکنانم گفتم که باید بهترین بازی را انجام دهیم. بقیه کار دست خداست. ما باید تلاش کنیم و با اراده بهترین بازی را در آخرین دیدار این مرحله انجام دهیم. باید تنش‌ها را کنار بگذاریم ‫یک لطیفه می گویم مردم گاهی می‌گویند خدا گاهی حقیقت را کج می‌نویسد بدبختانه در آرژانتین کسی به نام مسی است که کار خدا را به هم زد اما امیدوارم فردا کسی باشد که این کار را بکند معتقدم هر تیمی بهترین بازی را کند مستحق بهترین نتیجه است ما فردا مسی را نداریمپاپ هم آرژانتینی است و به خدا نزدیک است ‫اما ما فردا تمرکزمان روی فوتبال است و نتیجه با خداست.
‫او در مورد اینکه چرا محل تمرین تیم ملی را تغییر داده عنوان کرد: خیلی ساده است ما قرار بود از 2:30 تا 3 تمرین کنیم و این زیاد مساعد نبود برای تیم ما که تمرین کنیم آن هم در فاصله 24 ساعت به مسابقه ‫تمرین در ساعت 2 با در نظر گرفتن شرایط هوا شاید خوب نباشدبنابراین ترجیح دادم در ورشگاه مسابقه تمرین نکنم ‫شاید بازیکنان کم کم یاد بگیرند که بتوانند خودشان را با شرایط تطبیق بدهند ما اولویتمان این است که بازی کنیم و اینکه چه موقع بهتر است تمرین کنیم ‫فکر کنم تمرین در 24 ساعت به مسابقه منفی است شرایط این زمین نسبت به بلوهوریزنته خوب نیست ‫زمین آنجا برای تمرین کنسل شده بود می‌خواهم سعی کنم که می‌خواهیم بهترین بازی را کنیم و اینکه بهترین شرایط چیست و می‌دانستم که ساعت 2:30 عصر برای تیم ما خوب نیست ‫و باید ببنیم از لحاظ فنی چه چیزی برای تیم ما بهتر است

وی در پاسخ به این سوال که داور در بازی با آرژانتین یک پنالتی نگرفت در بازی بوسنی هم گل بوسنی و یک پنالتی برای این تیم گرفته نشد، عکسی نشان می ده داور با دروازه بان نیجریه شادی کرده آیا به اتفاقات گروه خودتان مشوک نیستید؟ گفت:نه فکر نمی‌کنم چنین چیزهایی به ذهن من نمی‌آید منظورم این است که بعضی داورها آمادگی و تجربه بیشتری دارند با سرعتی که بازی دارد به عنوان شخصی با 30 سال تجربه در فوتبال فکر نمی‌کنم آینده‌ای برای فوتبال باشد بدون تکنولوژی این مسئله فقط داور نیست سرعت بازی خیلی زیاد شده و این اشتباهات داوری در آینده ادامه خواهد داشت و داور می داند اعتبار خودش را مقابل میلیونها نفر از دست خواهد داد من نشنیدم که داورها هیچ کار خلافی کرده باشند ولی بعضی اتفاقات خیلی با سرعت می‌افتد نمی‌گویم توطئه بوده اما انقدر سرعت است که برای داوران مشکل است.
سرمربی تیم ملی ادامه داد: در همه ورزش ها این اتفاق می‌افتد اعتبار فوتبال در آینده به دست می‌آید اگر با تکنولوژی به داورها کمک کنیم بنابراین گفتن چنین حرفهایی درست نیست ‫فوتبال هم مانند انسان در حال تکامل است در آینده فوتبال که 40 میلیون تماشاگر پنالتی را می‌بینند و داور می گوید نیست نباید چنین چیزی را قبول کرد بنابراین داور به کمک نیاز داور من از داورها دفاع می‌کنم و تقصیر آنها نیست. من طرف داورها را می‌گیرم اما می‌گویم آنها به کمک نیاز دارند تا تصمیمات درست تری بگیرندغیر ممکن است که داور بتواند صد در صد تصمیمات درستی بگیرد.
‫کی‌روش تصریح کرد: در جام جهانی کره و ژاپن و آفریقای جنوبی دیدیم که اشتباهات بود ولی خبرنگاران اشتباهات را نشان می‌دهند. فوتبال باید به سمت تکامل برود وگرنه همه با حس استصال و یاس به خانه باز می‌گردند اما تمرکز ما باید روی فوتبال و بازی با بوسنی باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر روی مسی کار کرده بودید؛ گفت: راستش را بگویم قبل بازی با آرژانیتن تنها یک تمرین داشتیم اما کسی باور ش نمی‌شود ما 3 سال است این تیم را با راه طولانی با سیستم دفاعی و تاکتیکی در اردوهای مختلف آماده کردیم وقتی توانستیم به جام جهانی برسیم روی بازی با نیجریه تمرکز کردیم و بعد خودمان را با آرژانتین تطبیق دهیم و اینکه ببینیم چه چیزهایی را مقابل آرژانیتن تغییر دهیم شما نمی‌توانید چیزی را با جادو تغییر دهید ما 3 سال روی تاکتیک و ذهن بازیکنان کار کردیم اگر بازیکنان من تجربه بیشتری داشتند شاید آن گل لحظه آخر را به آرژانتین نمی دادیم بازیکنان ما کثیف بازی نمی کنند آنها سرعت خوبی دارند ما سعیمان را در لحظات پایانی بازی با آرژانتین کردیم
اما مقابل یک تیم با تجربه آن 3-4 دقیقه آخر خیلی مهم است و بازیکنان با تجربه در ثانیه‌ای می‌توانند نتیجه را عوض کنند مانند مسی که بازیکن فوق العاده‌ای است و بازی ویژهای انجام داد.
‫سرمربی تیم ملی ادامه داد: با اینکه خیلی چیزها در آن بازی منصفانه نیست الان آینده بوسنی است این فینال جام جهانی برای ماست ما فردا را بعنوان فینال جام جهانی نگاه می‌کنیم

وقتی از تهران آمدیم می‌دانستیم قرار نیست قهرمان شویم کسی از ما چنین توقعی ندارد اما ما رویای خودمان را بالا بردیم و سعی می کنیم به مرحله بعد صعود کنیم اخیرا در یک روزنامه دیدم که از ایران اسم نبردند و از سه تیم دیگر صحبت کردند یادم نمی‌آید کسی در تلویزیون گفته باشد ایران در این گروه وجود دارد ما سعی کردیم ایران را در نقشه راه جام جهانی فیفا بگذاریم به این هدف رسیدیم و آرزوی ما رسیدن به مرحله بعدی است.‫ آرزو مفت و مجانی است و بگذارید ما به این آرزو فکر کنیم و فردا مانند فینال جام جهانی بازی می کنیم.

‫سرمربی تیم ملی در خصوص اینکه اگر ایران صعود کند این چه معنایی برای فوتبال ایران خواهد داشت و آیا فکر می‌کند پرتغال هم صعود کند؟ گفت: برای 80 میلیون ایرانی این یک افتخار بزرگ خواهد بود و برای بازیکنان ما که صعود کنیم به مرحله بعدی امیدوارم عملکرد ما چه ببریم یا نبریم
خوب باشدو بازیکنان ما بتوانند بهترین سعیشان را بکنند و بهترین نمایش را نشان دهند و اینکه چقدر این جام جهانی تجربه کسب کردند و پخته شدند و چقدر از نظر تکنیکی خودشان را بالا ببرند چراکه آنها 6 ماه دیگر به استرالیا می روند و امیدوارم این تجربه را به جام لمت های آسیا ببرند و اول یا دوم یا سوم شوند چراکه مستحق این مدال هستند



‫وی ادامه داد: جام جهانی یک تجربه برای بازیکنان و سرمربی آینده تیم است و مرحله بعد که قهرمان آسیا شونددر مورد پرتغال هم وضعیت یک مقدار مبهم شده است آنقدر وضع بد نبوده برای پرتغال اما عذری وجود ندارد ‫با توجه به بازی‌های اروپا این موضوع روی تیم‌های اروپایی تاثیرگذاشته که در آمریکای جنوبی بازی می کنند و این توازن برای ایتالیا و اسپانیا و دیگران از بین رفته و پرتغال هم قربانی همین وضعیت بوده که احساس خستگی دارد مشکل اما امید برای پرتغال است در فوتبال همیشه سورپرایز است ولی عملکرد پرتغال شبیه دیگر تیم‌های اروپایی است که حذف شدند ‫البته بغیر از آلمان و هلند که صعود کردند.
فوتبال ايران