به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، خرداد ۲۷، ۱۳۹۳

پنجمین سالگرد کیانوش آسا

در منزل خانوادهٔ آسا واقع در کرمانشاه برگذار شد.
کیانوش آسا از کشته‌ شدگان کودتای انتخاباتی سال  ۱۳۸۸ است که عصر دیروز پنجمین سالگرد شهادت این همراه جنبش سبز ، با حضور جمعی از دانشجویان و پیروان آیین یارسان در کرمانشاه و در فضایی امنیتی در منزل برادر وی برگذار شد.

به گزارش تقاطع ؛ این مراسم  روز یکشنبه ۲۵ خرداد  و با تنبور نوازی – که از سنن مرسوم یارسانی ها است – آغاز شد . در ادامه یکی از نقاشی‌ های کودکی زنده یاد کیانوش آسا ، که درباره نبرد نیکی با بدی بود ، به نمایش درآمد و تعدادی از شعرای کرمانشاه ، اشعار خود را که برای کیانوش و در سوگ وی سروده بودند ، برای حاضران قرائت کردند . در پایان ، این مراسم با سرود ای ایران خاتمه یافت.

kianoosh-asa-saham-news
در حاشیه مراسم ، کوله پشتی ، کفش کوه نوردی و تنبور کیانوش آسا در معرض دید شرکت کنندگان درمراسم قرار گرفت که تاثر حضار را برانگیخت.
kianoosh-asa-saham-news
کیانوش آسا (متولد فروردین ۱۳۶۳ در کرمانشاه) ، دانشجوی ترم چهارم کارشناسی ارشد رشته مهندسی شیمی در دانشگاه علم و صنعت ایران بود که در جریان تظاهرات روز دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ در میدان آزادی تهران ناپدید شد و جنازه او روز ۳ تیر ماه ۱۳۸۸ در سردخانهٔ پزشکی قانونی توسط خانواده‌ اش شناسایی شد ؛ آسا در اثر اصابت دو گلوله کشته شده‌ بود.
براساس آماری که از سوی کمیته گزارشگران حقوق بشر منتشر شده است ؛ در ۲۵ خرداد ۸۸ ، جمعا ۱۱۲ نفر کشته شدند که بسیاری از آنان دانشجو و از قشر جوان جامعه بودند.
اشکان سهرابی ، سهراب اعرابی ، ندا آقا سلطان و امیر جوادی لنگرودی هم در روز ۲۵ خرداد ۸۸ به شهادت رسیدند.