به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، تیر ۰۱، ۱۳۹۳

علی پروین: نگذاشتیم مسی نفس بکشد!


باختی که برای ایرانیان بُرد بود

ایران مقابل آرژانتین بازی فوق العاده ای انجام داد و فقط در دقایق پایانی و با گل مسی شکست خورد.
به گزارش فوتبال ایران، بعد از این بازی پیشکسوتان،  از بازیکنان و کادر فنی تیم ملی ایران حمایت کردند. علی پروین از جمله این پیشکسوتان بود که به تعریف و تمجید از بازیکنان پرداخت.
پروین در گفتگو با فوتبال ایران می گوید:« دست بچه ها درد نکند. عالی بازی کردند و نشان دادند که می توانند یقه تیمهای بزرگ جهان را بگیرند. بچه ها با غیرت و مردانه بازی کردند.
قبل از شروع بازی،آرژانتین را خیلی بزرگ کرده بودند، البته آرژانتین بزرگ است اما بازیکنان ما هم نشان دادند که می توانند بهترین بازی را انجام دهند. بچه های ما اگر به خودباوری برسند می توانند پا به پای مسی و امثال او بازی کنند. واقعا فوق العاده بودند و دست همه آنها درد نکند»


تيم ملی فوتبال ايران در دومين ديدارش در جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل نمايش درخشانی برابر آرژانتين داشت. اين نمايش، به رغم اينکه تيم ملی برابر آرژانتين با شکست خورد، شادی ايرانيان را به دنبال داشت.
به گزارش خبرگزاری های داخلی، روز شنبه يکم تيرماه پس از آنکه تيم ملی فوتبال ايران در يک بازی تماشايی، در نهايت با گل دقيقه ۹۰ ليونل مسی ستاره فوتبال جهان يک بر صفر بازنده شد، ايرانيان در نقط مختلف ايران و جهان به ستايش عملکرد ملی پوشان خود پرداختند.
به طوريکه شنبه شب بسياری از جوانان و نوجوانان در خيابان‌های تهران و چند شهر ديگر ايران با فرياد «بچه‌ها متشکريم» از بازی خوب فوتباليست‌های ايرانی ابراز خوشحالی کردند.
رانندگان خودروهای عبوری نيز با بوق زدن‌های ممتد، شادی خود را از بازی با درايت تيم ملی ايران ابراز کردند.
شادی مردم ايران پس از بازی تيم ملی فوتبال برابر آرژانتين و آمدن آنها به خيابان در تهران، در خبرگزاری‌های خارجی بازتاب داشت.
به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، خبرگزاری اسپانيای (EFE )، در گزارشی اعلام کرد که هواداران فوتبال ايران از بازی تيم ملی کشورشان برابر آرژانتين به قدری خوشحال بودند که در تهران به خيابان‌ها ريختند و با سردادن شعارهايی به حمايت از تيم ملی‌شان پرداختند و از عملکرد اين تيم برابر آرژانتين ابراز رضايت کردند.
مردم با در دست داشتن پرچم‌ سه رنگ ايران و صورت‌های رنگ شده در خيابان‌های تهران به شادی پرداختند.
اين ديدار از گروه ششم مرحله گروهی جام جهانی برزيل و در ورزشگاه مينيرو شهر بلوهوريزونته برگزار شد.
ليونل مسی آخرين دقيقه روی يک شوت از پشت محوطه جريمه، تنها گل اين ديدار را به ثمر رساند تا آرژانتين را در اين بازی سخت نجات دهد.
ايران روز چهارشنبه اين هفته در يک بازی بسيار حساس به مصاف تيم ملی بوسنی و هرزگوين می‌رود و چنانچه اين تيم را با اختلاف دو گل شکست دهد و در ديگر ديدار گروه (F) آرژانتين نيز نيجريه را با هر نتيجه‌ای مغلوب کند، به دور بعدی خواهد رفت. رويدادی که در تاريخ فوتبال ايران بی‌سابقه است.
تهران: هواداران تهرانی تیم ملی فوتبال ایران پس از نمایش غرور آفرین برابر تیم ملی آرژانتین به خیابان‌ها ریختند و شادی کردند.
هواداران و علاقه مندان از اینکه بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران با نمایش بسیار خوب و جوانمردانه تیم صاحب نام آرژانتین را با تمامی ستاره‌هایش سردرگم کرده بودند، به شادی پرداختند.
بازی خوب ملی پوشان ایران به خصوص در نیمه دوم غرور ایرانی را برانگیخت و باعث شد مردم به خیابان‌ها بریزند. مصطفی ایلانلو دراین‌باره به ایرنا، گفت: بازی خیلی خوبی بود و ما اصلا فکر نمی کردیم، بازیکنان تیم ملی هوشمندانه برابر آرژانتین بازی کنند. وی افزود: به این بازیکنان افتخار می کنیم و اینکه توانستند تیم آرژانیتن را اینگونه مهار کنند، بسیار خوشحالیم. 

مهرداد شفیعی دیگر شهروند تهرانی در این خصوص گفت: بازیکنان تیم ملی ایران در دیدار برابر آرژانتین بسیار خوب بازی کردند و می توانستند حتی برنده این بازی شوند. وی اضافه کرد: بازیکنان ایران اگر بازی برابر آرژانتین را برابر نیجریه انجام می دادند به طور حتم آن بازی را می‌بردند. 
اصفهان: شمار زیاد شادی کنندگان که پرچم ایران را در دست دارند و خودروهای آنان، باعث ترافیک سنگین و توقف حرکت در میدان معروف به دروازه شیراز شده است.
همچنین ترافیک سنگین و ازدحام جمعیت سبب شد که ماموران پلیس ناچار به اعمال محدویت تردد در خیابان اصلی منتهی به دروازه شیراز و بستن خروجی خیابان توحید به سمت دانشگاه اصفهان شوند که در ضلع جنوب غربی دروازه شیراز قرار دارد.




حضور جوانان و شادی آنها در خیابانهای اصفهان