به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، تیر ۰۵، ۱۳۹۳

پس از حذف تیم ملی فوتبال ایران از دور مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴

 کی روش استعفا داد (اسوشیتدپرس)

کی روش: با توجه به تمامی محدودیت‌ها، بازیکنان من خوب بازی کردند و خیلی خیلی به آنها افتخار می کنم
تیم ملی ایران چهارشنبه شب پس از شکست ۳ بر یک از بوسنی در آخرین دیدار خود در گروه F جام جهانی، شانس صعود به دور دوم این رقابت‌ها را از دست داد و از این گروه دو تیم آرژانتین و نیجریه راهی مرحله بعد شدند.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، کی روش اندکی بعد از این مسابقه با بیان اینکه نتوانسته بر سر مسائل مالی با مسوولان فوتبال ایران به توافق برسد، اعلام کرد تیم ملی ایران را ترک می کند.
وی افزود: من تعهد خود را نشان دادم اما هیچ تعهدی از طرف مقابل برای تمدید قراردادم ندیدم.
کی روش ادامه داد: من عاشق ایران بودم ولی ازدواج یک طرفه فایده ای ندارد.
این مربی ۶۱ ساله پرتغالی در سال ۲۰۱۱ به عنوان سرمربی تیم ملی ایران برگزیده شد و توانست این تیم را به جام جهانی ۲۰۱۴ برساند.
وی سابقه مربیگری در تیم های ملی پرتغال و رئال مادرید اسپانیا را هم در کارنامه دارد و برای مدتی دستیار الکس فرگوسن در تیم منچستریونایتد انگلیس بوده است.
بر اساس گزارش اسوشیتدپرس، تیم ایران با مربیگری کی روش بعد از تساوی بدون گل مقابل نیجریه به دلیل ارایه تاکتیک های دفاعی مورد انتقاد قرار گرفت اما سپس در بازی با آرژانتین قبل از گل لحظات پایانی لیونل مسی، نزدیک بود شگفتی ساز جام شود.
این مربی در دفاع از تاکتیک های دفاعی خود اظهار داشت: بازیکن با تجربه ای که بتواند حمله کند، نداشتیم. مردم و بازیکنان ایران در قلب من جای دارند. کار در ایران برای من تجربه فوق العاده ای بود.
وی در خصوص شکست ایران مقابل بوسنی هم تأکید کرد: بهترین تیم گروه صعود نکرد. بوسنی نشان داد که بازیکنان و تیم بزرگ و با تجربه ای دارد. سطح بازی این تیم بالا آمده و به همین دلیل هیچ فرصتی به ما ندادند.
کی روش در خاتمه گفت: بازیکنان من با توجه به تمامی محدودیت‌ها خوب بازی کردند و از این نظر خیلی خیلی به آنها افتخار می کنم.
فوتبال ایران