به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، تیر ۰۹، ۱۳۹۳

انتقال مهدی خزعلی به بیمارستان

در حین اعتصاب غذا
مهدی خزعلی که هفته گذشته برای هفتمین بار پیاپی پس از کودتای انتخاباتی سال ۱۳۸۸ بازداشت شد ، به محض ورود به زندان دست به اعتصاب غذا زد.
او که در بند قاتلان حرفه ای (بند ۲) زندان رجایی شهر نگهداری می شود ، یکی از زندانیان سیاسی ست که “اصل تفکیک زندانیان” در مورد وی بصورت غیر قانونی رعایت نشده است و مامورینِ قانون نسبت به او ، بی قانونی کرده اند.
در اولین شب از ماه رمضان ، مهدی خزعلی در اثر عوارض اعتصاب غذا به اورژانس بیمارستان “امام خمینی تهران ” منتقل می شود. در این خصوص محمد صالح خزعلی، فرزند مهدی خزعلی در صفحه فیس بوک خود می نویسد:
الان ساعت تقریبا ٣ صبح اولین روز ماه مبارک رمضان است،
جمعه شب که شنیدم بابا حالشون خیلی بده ، خیلی به هم ریختم و خودم رو به آب و آتیش زدم که کسی کاری کند،
امروز خبر دادند که بابا را به اورژانس بیمارستان امام خمینی آورده اند،
سریع به بیمارستان رفتیم ، وارد که شدیم با پدری تکیده مواجه شدیم که در مدت ٨ روز ١٨ کیلو کاهش وزن داشت و از شدت خشکی دهان و گلو صدایش را به سختی می شنیدیم.
دکترها هرچه اصرار کردند که سرم وصل کنند بابا قبول نکردند.
همین ساعت پیش بود که جواب نوار قلبی ایشان آمد و گفتند که شما دیروز که نفس تان ایستاده ، سکته قلبی کرده اید وسریعا باید در سی سی یو بستری شوید ، زیرا به علت نخوردن آب خون تان غلیظ شده و این اتفاق افتاده است.
این وظیفه بهداری رجایی شهر بوده است که به ایشان رسیدگی کنند،
اما متاسفانه آنجا کارشان اعدام و غسال خانه است و با بهبود و معالجه غریبه اند.
همان دقیقه های اول بود که بابا را دیدم ، ازم در مورد اخبار پرسیدند،
می گفتند من وظیفه ام را انجام میدهم ، خدا کند آنهایی که بیرون هستند وظیفه شان را خوب انجام دهند.
از نحوه انعکاس اخبار ایشان گله کردم و گفتم سایت ها و شبکه ها کم لطفی می کنند.
سایت های داخل هم که اساسا اخبار شما را سانسور می کنند ، چون دستور آمده اخبار شما را منتشر نکنند،
اما کم لطفی رسانه های خارج را نمی دانم برای چیست؟
من یک حرف دارم؛
دوستانی که اعتصاب ایشان را زیر سوال می بردید ، زحمت بکشید و یک سر به اورژانس بیمارستان امام بزنید تا با چشم خود معنای اعتصاب را درک کنید،
وقتی ببینید کسی که تا چند هفته پیش صعود به قله عا داشت،
حال در عرض یک هفته توان رفتن تا درب اتاق را ندارد،
در اولین سحر ماه رمضان از تمامی دوستان و آشنایان می خوام که هم برای سلامتی و آزادی بابا و تمام زندانیان دعا کنند و هم برای حاکمیت عقل بر جامعه.
و ما علینا الا البلاغ

محمود نوری زاد در صفحه فیس بوک خود با اشاره وضعیت وخیم مهدی خزعلی که در بیمارستان بستری است در مورد آخرین وضعیت وی گزارش داده است. متن نوشته نوری زاد به شرح زیر است:
امروز به عیادت دکتر خزعلی رفتم
در بخش اورژانس بیمارستان بستری است و حالش اصلا خوب نیست. بشدت وزن کم کرده. دو سکته ی قلبی را از سر گذرانده. پرسیدم: همچنان در اعتصاب خشک اید؟ گفت: بله. دکتر خزعلی را با زندانیان اعدامی هم بند کرده اند. با: قصاصی ها. دکتر با صدایی که به ناله بیشتر شبیه بود، از من قول گرفت و گفت: اگر از این بحران بدر آمدم، به اتفاق می رویم به در خانه ی کسانی که عزیزانشان به حادثه ای و مشاجره ای از پا در آمده اند و قاتلان شان اکنون زندانی اند و در انتظار اعدام. گفت: عده ای از نام آشنایان را نیز می آورم پای کار برای اخذ رضایت. گفت: می رویم به پای شان می افتیم و هرجور شده رضایتشان را جلب می کنیم. گفت: اگر بدانید چه قصابانه هم بندی های مرا یکی یکی می بردند برای اعدام؟ و اگر بدانید من چه لحظه های تلخ وداع را در همین چند روز تجربه کرده ام! گفت: اگر زنده از این اعتراض بیرون آمدم، همه ی انرژی ام را صرف لغو اعدام می کنم.
محمد نوری زاد
هشتم تیرماه نود و سه – تهران