به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، تیر ۰۹، ۱۳۹۳

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی:

با پیشانی‌ پینه‌ بسته علیه موسوی دروغ می‌گویند
مسیح مهاجری٬ مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی می‌گوید دروغ‌گویی‌ها علیه رهبران جنبش سبز بر مردم اثری ندارد و برخی در حالی که پیشانی‌هایشان «پینه» بسته٬ برای «انتقام‌گیری و خودشیرینی» علیه موسوی و کروبی دروغ می‌گویند.
آقای مهاجری این اظهارات را در گفتگو با روزنامه «جمهوری اسلامی» بیان کرده است.
مهم‌ترین گزاره‌های اظهارات وی:
● آقای {حسن} آیت به دلیل برخی حرف‌ها که به آقای مهندس موسوی نسبت داده بودند توسط آقای بهشتی توبیخ شد. این حرف‌ها را هیچ‌گاه نگفته‌اند در صورتی که بنده حضور داشتم و شاهد آن بودم.
● درباره همین ماجرای آقای آیت در سال‌های اخیر، افرادی متأسفانه دروغ‌هایی به مهندس موسوی نسبت دادند که آدم اصلا تعجب می‌کند. بعضی از آن‌ها پیشانی‌شان پینه بسته است ولی این دروغ‌ها را گفتند. من به بعضی از آن‌ها نامه نوشتم که اگر کسی الان نیست که از خود دفاع کند، خدای او که هست.
● اکثر اعضای {موتلفه} افراد کاسب و بازاری بودند و الان هم هستند. علی‌رغم اینکه متدین بودند ولی به هر حال یک گرایش فکری خاصی داشتند بنابراین در‌‌ همان زمانی که در حزب بودند کارهای تشکیلاتی خود را هم انجام می‌دادند.
● نصیحت می‌کنم این شخص {مرتضی نبوی/اسدالله بدامچیان} را که در سنی نیستند که کینه‌توزی نسبت به یک آدم شریف مثل آقای مهندس موسوی داشته باشند.
● من توصیه می‌کنم به ایشان {نبوی/بادامچیان} که مثل آقای عسگر اولادی که در ماه‌ها و روزهای اواخر عمرشان مطالبی گفتند و خود را نسبت به آقای موسوی و کروبی بری الذمه و راحت کردند، این کار را بکند خودش را نجات دهد چون در روز قیامت باید جواب پس دهد.
● وقتی امام از دولت آقای موسوی تعریف می‌کردند، آن‌ها {اعضای موتلفه} سکوت می‌کردند. حتی در حوزه‌های حزبی به نحوی خلاف واقعیت می‌گفتند. اما وقتی امام از آقای موسوی انتقاد می‌کردند، ‌سریعا واکنش نشان می‌دادند و حرف امام را تأیید می‌کردند.
● به هرحال در انتخابات سال ۸۸ یک اتفاقاتی برای مهندس موسوی پیش آمد. پرونده‌ای است که آن را باید دستگاه قضایی رسیدگی کند. چون این وظیفه دستگاه قضایی است و خود آن‌ها هم باید در آن دنیا پاسخگو باشند.
● به چه مجوزی هر کسی یک حکمی را برای آقای موسوی تعیین می‌کند؟ به چه مجوزی هرکسی هر تهمتی را که بخواهد به او نسبت می‌دهد؟ کسی حق چنین کاری را ندارد.
● اگر کسی بخواهد در مورد حکم قضایی اظهارنظر کند٬ آنوقت افرادی وجود خواهند داشت که انتقادی داشته باشند.
● اصلا یک عده‌ای هستند که شعار می‌دهند و حکمشان را هم صادر می‌کنند، این‌ها با اخلاق اسلامی جور در نمی‌آید. ما نظام جمهوری اسلامی را داریم که این حرف‌‌ها در کار نباشد و کار‌ها طبق موازین و قانون باشد.
● در این بین بعضی‌ها انتقام‌گیری می‌کنند و بعضی‌ها خود شیرینی می‌کنند که ما هم هستیم. یکی از دلایلی که این حرف‌ها را می‌زنند مطرح کردن خودشان است.
● {می‌گویند} اگر دستگاه قضایی آن‌ها {موسوی٬ کروبی و رهنورد} را در حصر نگه نمی‌داشت، مردم آن‌ها را می‌کشتند. اولا که این حرف صحیح نیست٬ ثانیا باید دید آیا خود ایشان راضی هستند که به این بهانه نگه داشته شوند؟
● من معتقدم این حرف‌ها {علیه رهبران جنبش سبز} دیگر تاثیری بر مردم نمی‌گذارد. مردم واکسینه شده‌اند، مردم بیمه شده‌اند، ‌مردم مسائل را می‌فهمند.
● هر قدر گزارش دروغ بدهند، هر چه حرف‌های دروغ بزنند فایده ندارد. در یک جاهای خاص ممکن است اثر بگذارد اما در افکار عمومی اثر ندارد. افکار عمومی هر روز علیه این‌ها می‌شوند و برمی‌گردند نسبت به این‌ها.
● اگر واقعا انتخابات، انتخاباتی باشد که مردم راحت‌ نظر خودشان را بدهند هیچ وقت این‌ها {تندروها} در رأس هرم قدرت نخواهند آمد و همیشه مردم علیه این‌ها رای می‌دهند.
● در نظام جمهوری اسلامی نباید اجازه داده شود که هر کسی، هر حرفی بزند. بالاخره مسئولین نظام باید یک فکری برای این قضایا بکنند. جلو بداخلاقی‌ها را بگیرند، ‌جلوی دروغ گفتن‌ها را بگیرند جلوی تهمت‌زدن‌ها را بگیرند.
● صدا و سیمای ما احتیاج به یک تحول بزرگی دارد. صدا و سیما مستقل عمل نمی‌کند و فلسفه صدا و سیما این است که باید بوق نظام باشد، نباید بوق این و آن باشد. متاسفانه صدا و سیما بوق جناح‌ها و افراد شده است.
منبع: دیگربان