به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، خرداد ۲۷، ۱۳۹۳

اولین امتیاز آسیا تساوی بدون گل ایران و نیجریه

 پولادی، ستاره بازی
اولین امتیاز آسیا تساوی بدون گل ایران و نیجریه با جا به جایی رکوردهای جالبی برای فوتبال ایران و همینطور رقابت های جام جهانی همراه بود.

این بازی نخستین تساوی در رقابت های جام جهانی 2014 به شمار می رفت و اولین بازی بدون گل در جام بیستم بود که این رکورد به نام تیم های ایران و نیجریه ثبت شد.
تیم ملی فوتبال ایران در این مسابقه دهمین حضور خودش در جام جهانی را تجربه کرد تا تعداد بازی های ایران در تاریخ جام جهانی دو رقمی شود. این در حالی است که دهمین بازی ایران با اولین کلین شیت تیم ملی فوتبال کشورمان همراه شد. این برای نخستین بار بود که ایران در جام جهانی بدون گل خورده زمین را ترک کرد.
ایران پیش از این در 9 مسابقه جام جهانی برابر اسکاتلند، پرو ، هلند، یوگسلاوی ، آمریکا، آلمان، مکزیک، پرتغال و آنگولا به میدان رفته بود و در همه بازی ها دروازه تیم ایران باز شده بود.
به این ترتیب علیرضا حقیقی تنها دروازه بان تاریخ فوتبال ایران است که موفق به ثبت یک کلین شیت در رقابت های جام جهانی شده.
تساوی با نیجریه رکورد شکست های ایران در اولین بازی جام جهانی را نیز شکست. ایران در 3 دوره گذشته ، بازی های جام را با شکست آغاز کرده بود اما برای اولین بار موفق شد به یک امتیاز در اولین بازی دست یابد.
همچنین تنها امتیاز به دست آمده در این بازی اولین امتیاز قاره آسیا در جام بیستم به شمار می رود. در بازی های دور اول تا امروز استرالیا و ژاپن مقابل حریفان خودشان مغلوب شدند و این ایران بود که توانست اولین امتیاز را برای نمایندگان فوتبال آسیا در جام جهانی کسب کند.


 پولادی، ستاره بازی
نسخه انگلیسی سایت معتبر گل ، مهردادپولادی مدافع چپ ایران را به عنوان بهترین بازیکن بازی ایران و نیجریه انتخاب کرد.
به گزارش خبرگزاری فوتبال ایران در انتخاب بهترین بازیکن دیدار ایران و نیجریه مهرداد پولادی به دلیل نجات دروازه ایران عنوان بهترین بازیکن زمین را به نام خودش ثبت کرد. پولادی در نظرسنجی انتخاب بهترین بازیکن هم عنوان بهترین بازیکن از نگاه مخاطبان سایت را به نام خودش ثبت کرد. همچنین در این نظرسنجی جان اوبی میکل ستاره تیم ملی نیجریه به عنوان بدترین بازیکن انتخاب شد. این در حالی بود که از نگاه کارشناسان فیفا میکل بهترین بازیکن میدان بود ولی مخاطبان سایت گل او را به عنوان بدترین بازیکن زمین انتخاب کردند.
نسخه عربی سایت گل هم در تحلیل بازی ایران و نیجریه با تمجید از بازی مهرداد پولادی او را به عنوان موثرترین بازیکن زمین انتخاب کرد که به خوبی مقابل حملات نیجریه مقاومت کرد و موجب بسته ماندن دروازه ایران در این مسابقه شد. در تحلیل این سایت آمده است؛ بازیکن جناح چپ خط دفاع ایران آنقدر موفق ظاهر شد که بازیکنان نیجریه تنها به نفوذ از جناح مقابل امید داشتند. پولادی همچنین در هر فرصتی به قلب خط دفاعی می رفت تا همبازیانش را کمک کند و بارها موفق به نجات دروازه ایران شد.