به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، خرداد ۲۳، ۱۳۹۳

فراخوان آیت‌الله سیستانی برای مقابله مردم عراق با تروریستها

دفاع از عراق در برهه کنونی واجب کفایی است
 آیت الله سید علی سیستانی از تمام کسانی که توانایی حمل سلاح و مقابله با تروریست‌ها برای دفاع از کشور، ملت و مقدساتشان را دارند خواست داوطلبانه به ارتش بپیوندند...
شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت‌الله سیستانی اظهار داشت: برای حفظ عراق و مقدسات آن در برهه کنونی باید همه تلاش کنند، جایز نیست شهروندانی که ما آنها را با صبر و شجاعت و ایستادگی در شرایط اینچنینی شناخته ایم دلهره و ترس به دل خود راه دهند بلکه باید تمام تلاش خود را برای حفظ کشورشان و مقدسات آن به کار گیرند.
به گزارش «شیعه نیوز»، مرجع دینی آیت الله سید علی سیستانی از تمام کسانی که توانایی حمل سلاح و مقابله با تروریست‌ها برای دفاع از کشور، ملت و مقدساتشان را دارند خواست داوطلبانه به ارتش بپیوندند.
شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت‌الله سیستانی در خطبه های امروز نماز جمعه در صحن شریف حسینی اظهار داشت: عراق در وضعیت خطرناکی قرار گرفته و در این برهه باید مسئولیتی که بر دوشمان گذاشته شده را درک کنیم، تروریست ها فقط نینوا و صلاح الدین و یا شهر دیگری را هدف قرار نگرفته اند آنها قصد اشغال تمام استانهای عراق به ویژه کربلا و نجف اشرف را دارند، آنها تمام مردم عراق را هدف قرار گرفته اند پس مسئولیت مقابله با آنها نیز به عهده گروه خاصر نیست همه باید شرکت کنند، ملت عراق به صبر و شجاعت شناخته شده، ما تهدیدات بزرگتر از این را پشت سر گذاشته ایم، برای حفظ عراق و مقدسات آن در برهه کنونی باید همه تلاش کنند، جایز نیست شهروندانی که ما آنها را با صبر و شجاعت و ایستادگی در مقابل شرایط اینچنینی شناخته ایم دلهره و ترس به دل خود راه دهند بلکه باید تمام تلاش خود را برای حفظ کشورشان و مقدسات آن به کار گیرند. کربلایی درادامه از تمام ائتلاف های سیاسی خواست تفرقه و اختلافات را کنار بگذارند و در مقابل داعش متحد شوند تا این اتحاد به نوعی باعث تقویت روحیه ارتش عراق نیز بشود. وی ایستادگی ارتش در مقابل داعش را دفاعی مقدس خواند و آنها را به ادامه راه شجاعانه خود تشویق کرد و تروریست‌های داعش و تفکرات آنها را به دور از اسلام راستین توصیف نمود.
کربلایی افزود: شایسته آن است که پدر، پسر را و مادر، پسر را و زن، شوهر را به دفاع از کشور و شهروندان و مقدسات آن تشویق کند. وی ادامه داد: دفاع از عراق در برهه کنونی واجب کفایی است به این معنی که اگر عده ای برای مقابله برخاستند و هدف که حفظ عراق، ملت و مقدسات آن است حاصل شد این مسئولیت از گردن بقیه ساقط می شود اما اگر این هدف حاصل نشد بر مابقی مردم واجب است که پا خیزند و در کنار ارتش بجنگند.
وی در پایان دفاع جانانه ارتش و افسران آن را ستود و افزود این افراد شایسته قدردانی هستند.