به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، شهریور ۱۰، ۱۳۹۴

آیت الله مکارم شیرازی: حجاب جنبه سیاسی پیدا کرده است

 یکی از مراجع تقلید با تأکید بر ضرورت همکاری دولت برای ترویج و گسترش ححاب و عفاف در جامعه گفت:
اخیراً برخی مسؤولان گفته‌اند که اسلام همه‌اش حجاب نیست؛ مگر ما گفتیم، اسلام همه‌اش حجاب است؛ این سخن همانند این است که چشم کسی درد کند و به وی بگویند «بدن انسان که همه‌اش چشم نیست»
به گزارش «سحام»، وب‌سایت‌ تیک، آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در دیدار مسؤولان و مربیان مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانه‌النبی(س)، حجاب و عفاف جامعه را از مسائل سرنوشت ساز در کشور خواند و اظهار داشت: کار برای حجاب باید با برنامه‌ریزی دقیق، هماهنگی خاص و به صورت فراگیر صورت بگیرد؛ یعنی از ظرفیت‌‌های مساجد، مدارس، رسانه‌ها و دولت نیز استفاده شود.
وی با تأکید بر ضرورت همکاری دولت برای ترویج و گسترش ححاب و عفاف در جامعه، ابراز داشت: از دولت و مسؤولان در این زمینه مطالبه کنید و طلبکار باشید؛ زیرا برخلاف گفته آن‌ها دولت می‌تواند با بخشنامه و توصیه در ادارات، بیمارستان‌ها، هواپیما‌ها و دیگر مراکز بر حجاب و عفاف تأکید کند؛ همان گونه که در صداوسیما، حجاب لازم و ضروری رعایت می‌شود.
مکارم شیرازی اشکالات ۳۷ سال گذشته را به گردن دولت روحانی انداخت و گفت: دولت اگر نمی‌تواند حجاب را در کل جامعه گسترش دهد، چرا در این زمینه کم‌کاری و کوتاهی می‌کند، آیا مفاسد بی‌حجابی که طلاق و متلاشی شدن خانواده است، بر کسی پوشیده است؟
وی به همکاری و پشتیبانی علما و مراجع از گسترش حجاب و عفاف در جامعه اشاره و تأکید کرد: حجاب سمبل اسلام، نظام و اخلاق است؛ از این‌رو باید اسلامیت نظام حفظ و مشخص شود، دولت نیز باید همراهی کند، توصیه کند؛ چون که توصیه‌اش مقبول واقع می‌شود، در رسانه‌ها و دیگر مراکز نیز حرکت‌های جامع و مؤثر شروع شود؛ قبل از آن که بگویند دیگر نمی‌شود جلو آن را گرفت.
استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: اخیراً برخی مسؤولان گفته‌اند که اسلام همه‌اش حجاب نیست؛ مگر ما گفتیم، اسلام همه‌اش حجاب است؛ این سخن همانند این است که چشم کسی درد کند و به وی بگویند «بدن انسان که همه‌اش چشم نیست» که این گونه مطالب، فرار غیر منطقی از حکم ضروری اسلام است.
وی افزود: باید با موج ضد حجاب مقابله شود؛ زیرا حجاب یک مسأله سرنوشت ساز و مهم است و فقط جنبه فساد اخلاقی آن مطرح نیست؛ بلکه امروز جنبه سیاسی، مبارزاتی، دهن کجی به نظام نیز پیدا کرده‌ است.
وی تأکید کرد: حجاب از فروع دین است؛ اما امروز با آن معامله اصول دین می‌شود؛ یعنی اگر کسی بخواهد با اسلام مخالفت کند؛ با حجاب مقابله می‌کند؛ زیرا جنبه سیاسی پیدا کرده و دشمنان فهمیده‌اند که حجاب ضروی دین است؛ از این‌رو به عنوان سمبل اسلام با آن به مبارزه برخواسته‌اند.
این مرجع تقلید، مخالفت با حجاب را دارای دو هدف خواند و یادآور شد: حجاب در مرحله نخست مولد فساد اخلاقی در جامعه است و مسائل دینی را تضعبف می‌کند؛ اما در گام بعد با هدف سیاسی و دهن کجی به نظام، حجاب تضعیف می‌شود؛ چنان که برخی کشورهای اروپایی نیز با حجاب برخورد سیاسی کرده و با آن مقابله می‌کنند.
مکارم شیرازی با اشاره به سوره آل عمران گفت: از هجمه‌‌های دشمنان به حجاب نهراسید و استقامت بورزید؛ زیرا هر کار مهمی مشکلاتی دارد و در عین داشتن صبر و تقوا، آمادگی مقابله با دشمنان داشته باشید که امدادهای الهی همواره پشتیبان شما خواهد بود.