به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، اردیبهشت ۱۳، ۱۳۹۶

ملانیا، محبوب‌تر از دونالد ترامپ

با وجود اینکه صد روز از روی‌کارآمدن دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، می‌گذرد، همسر او «ملانیا» و پسرش، «بارون»، هنوز به کاخ سفید نیامده‌اند. خانواده ترامپ همچنان در پنت‌هاوس او در «برج ترامپ»، واقع در نیویورک ساکن هستند. ملانیا تأکید دارد که پسر نوجوانش باید سال درسی جاری را به اتمام برساند.


غیبت ملانیا ترامپ از کاخ سفید انتقاداتی را هم در پی داشته است، چراکه تدابیر امنیتی حضور او در نیویورک تقریبا هفته‌ای یک‌ میلیون دلار هزینه دارد. گرچه ملانیا هنوز ساکن کاخ سفید نشده، اما از وظایفش به‌عنوان بانوی اول شانه خالی نکرده و در مراسم‌ها، میزبان مقام‌های خارجی بوده و به همین دلیل او حتی از سوی رسانه‌های آمریکایی سرشناس تقدیر شده است.


ملانیا ترامپ گرچه به تمام وعده‌های اولیه‌اش عمل نکرده، اما تاکنون دست‌کم به حمایت از حقوق زنان توجه نشان داده و اکثر دیدارهای عمومی او به این مسئله اختصاص دارد. بااین‌حال، ملانیا ترامپ هرازگاهی هدف حمله و قضاوت رسانه‌های اصلی قرار می‌گیرد، چراکه سابقا به‌عنوان مدل کار کرده است.


با وجود اینها، نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد محبوبیت بانوی اول آمریکا به‌سرعت رو به افزایش است. تا پایان مارس، ۵۲ درصد از آمریکایی‌ها ملانیا ترامپ را تأیید کردند. او پیش از ادای مراسم سوگند دونالد ترامپ، محبوبیتش ۳۹ درصد بود.

بااین‌حساب، محبوبیت ملانیا ترامپ حتی از همسرش هم بیشتر شده است؛ رئیس‌جمهوری آمریکا ۳۵ درصد محبوبیت دارد.

روزنامه شرق