به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، خرداد ۰۳، ۱۳۹۷

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ۵ ایرانی مرتبط با سپاه پاسداران

 وزارت خزانه‌داری آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا سه‌شنبه 22 مه، تحریم‌هایی علیه پنج شهروند ایرانی وضع کرد که می‌گوید مرتبط با سپاه پاسداران ایران هستند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا نام این پنج ایرانی را، مهدی آذر پیشه، محمد جعفری، محمود کاظم آباد، جاوید شیر امین و سید محمد تهرانی اعلام کرد.
این نخستین تحریم‌هایی است که آمریکا پس از اعلام استراتژی جدیدش در تعامل با ایران علیه این کشور اعمال می‌کند.
دوشنبه 21 مه مایک پومپئو وزیر امور آمریکا، استراتژی جدید کشورش را علیه ایران اعلام کرد. این استراتژی شامل فشار بر تهران از 7 محور است به گونه‌ای که 12 درخواست به ایران ارائه شده که در صورت اجرایی کردن آن‌ها، تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور لغو می‌شود.
پومپئو در سخنرانی خود گفت که استراتژی جدید آمریکا به منظور «مقابله با رفتار ایران در پشتیبانی از تروریسم و بر هم زدن ثبات در منطقه» اتخاذ می‌شود.
به گفته پومپئو، این استراتژی شامل سیاست‌های کلی آمریکا در قبال برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران و همچنین ادامه سرکوب اعتراض‌های مردمی برای تغییر و نقض حقوق بشر هم می‌شود.
سه‌شنبه 15 مه هم وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرد که رئیس بانک‌مرکزی، سه شحصیت حقیقی دیگر مرتبط با سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان و یک بانک در عراق را هدف قرار داده است.

العربیه