به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، اردیبهشت ۳۰، ۱۳۹۷

این رییس‌جمهور دیوانه‌نمای آمریکا آمد و با لگدی همه بافته‌ها را رشته کرد

امام جمعه موقت تهران، کاظم صدیقی، با اشاره به نامه‌ای که رهبری در اوایل طرح موضوع برجام به رییس‌جمهور نوشتند، گفت: حضرت آقا در آن نامه به سوابق اطلاعاتی شخص رییس‌جمهور تکیه کردند و لذا تاکید بر هوشیاری و هوشمندی و اتخاذ ترتیباتی داشتند که بتوانیم در آینده حق خودمان را بگیریم از جمله تضمین و یا امضایی از رییس‌جمهور که این‌ها هم رعایت نشد و این رییس‌جمهور دیوانه‌نما آمد و با لگدی همه بافته‌ها را رشته کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی با تاکید بر اینکه خواست همه مردم ما عزت ملی است، گفت: در مذاکرات با اروپایی‌ها که اعتمادی به آن‌ها نیست، نباید راه قبلی طی شود و اگر شد تضمین‌های عملی محکم بگیرند، والا زیر بار مذاکراه‌ای که ننگ در آن است، نروند.
امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران به مساله برجام اشاره کرد و گفت: از ابتدا دنیای غرب کلاه گشادی آماده کرده بود و آنگونه که حضرت آقا اخیرا به زبان آوردند از ابتدا تحت فشار بودند که چرا در مساله هسته‌ای پافشاری می‌کنیم و چرا اجازه نمی‌دهید که مذاکره کنیم و حضرت آقا فرمودند: از همان موقع می‌گفتیم که غربی‌ها قابل اعتماد نیستند، اما برای اتمام حجت و اساسا به خاطر رفع تحریم‌ها قرار شد مذاکرات انجام شود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت:‌در مذاکرات آن‌ها هیچ حقی نداشتند و همه‌اش باج‌گیری بود چرا که خلاف قانونی انجام نداده بودیم که بخواهیم سر میز مذاکره بنشینیم پس یک طرفه ما از علم و پیشرفت هسته‌ای خود عقب‌نشینی کردیم تا آن‌ها تحریم غیرقانونی و ظالمانه‌شان را از گرده ما بردارند.

صدیقی با اشاره به نامه‌ای که رهبری در اوایل طرح موضوع برجام به رییس‌جمهور نوشتند، گفت: حضرت آقا در آن نامه به سوابق اطلاعاتی شخص رییس‌جمهور تکیه کردند و لذا تاکید بر هوشیاری و هوشمندی و اتخاذ ترتیباتی داشتند که بتوانیم در آینده حق خودمان را بگیریم از جمله تضمین و یا امضایی از رییس‌جمهور که این‌ها هم رعایت نشد و این رییس‌جمهور دیوانه‌نما آمد و با لگدی همه بافته‌ها را رشته کرد.

وی با بیان اینکه برجام یک عبرت است، خاطرنشان کرد: در مرحله بعدی همه باید بدانیم که سیاست‌های کلی نظام و مشروعیت نظام بر اساس قانون اساسی با رهبری و، ولی فقیه است و نکند بدون اذن و اجازه به سراغ کسانی رویم که مثل آمریکا هستند.

صدیقی با اشاره به اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس فرانسه، انگیس و آلمان هم با ما دشمنی کردند، تصریح کرد: این‌ها که تا این حد با ما عناد و دشمنی دارند با چه جراتی به آن‌ها اعتماد کنیم و بدون اخذ تضمین‌های لازم با آن‌ها کنار بیاییم.

وی با اشاره به اینکه مردم غیور و صبور ما در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند که از پس مشکلات اقتصادی بر می‌آیند، تاکید کرد: خواست ملت ما، عزت ملی است و اینکه زیر بار وعده‌ای نرویم که ننگ در آن باشد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی، گفت: اشغال سرزمین مسلمانان و تولد مولود نامشروع حرامزاده به نام اسرائیل در این منطقه از مصیبت‌های جهان اسلام بوده و هست و برخلاف قوانین بین‌المللی در کنگره آمریکا تصویب شد که سفارت آمریکا به قدس شریف که متعلق به فلسطینی‌هاست منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه روسای جمهور قبلی حداقل خود را مکلف به ظاهرسازی می‌دانستند، گفت:، اما این خبیث جدیدی که روی کار آمده و خود را به دیوانگی زده، هر کاری می‌کند و هر حرفی می‌زند و عقل، دین، مبانی و ملاحظه‌ای ندارد و در اصطلاح آدمی هیچی ندار است که جرات چنین کاری را کرده است.

صدیقی با اشاره به اینکه مردم فلسطین در مقابل این تصمیم آمریکا یکپارچه به صحنه آمدند و قتل عام شدند و این جنایت ورق ننگین دیگری بر پرونده سیاه رژیم ناپاک آمریکا و حامی‌اش اسرائیل بود، گفت: همه این اتفاقات بار دیگر نشان داد که این‌ها پایبند به هیچ اصلی نیستند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به واکنش‌های کشور‌های مختلف و ملت‌ها و دولت‌ها در قبال جنایات در فلسطین، اظهار کرد: سران عرب هیچ واکنشی نشان ندادند و در حالیکه فلسطین ناموس‌شان به حساب می‌آید گرفتار خفگی شدند و، چون غلامان آمریکا هستند و به بدون اذن آمریکا نفسی ندارند.

وی با اشاره به اینکه مجامع بین‌المللی و کنفرانس اسلامی نیز در قبال این جنایات واکنشی نشان ندادند، گفت: نه قانون توانست آن‌ها را به مسیر دفاع از مظلوم وادار کند و نه وجدانی دارند که در این رابطه اقدامی انجام دهند و اخلاق که در عرف دیپلماسی بین‌المللی جایگاهی ندارد.

صدیقی افزود: با جنایت اخیر در فلسطین از مدتی که نایب امام زمان بر اساس آن فرموده بودند ۲۵ سال طول نمی‌کشد که رژیم صهیونیستی محو و نابود می‌شود؛ ان‌شاءالله کوتاه‌تر خواهد بود، چرا که ایشان با دید نورانی و عرشی که دارند به مقاومت لبنان وعده پیروزی دادند و محقق شد و در سوریه نیز علیرغم انفعال و ضعف بشارت موفقیت دادند و مقاومت از آن بیرون آمد پس وعده‌های او وعده‌های خودش نیست و از جایی الهام می‌شود.

وی در ادامه خطبه‌های دوم نماز جمعه به لوایح مجلس اشاره کرد و گفت: در مساله پولشویی توقع این است که با دست خودمان دشمن را مجاز به دسترسی به اطلاعات اقتصادیمان نکنیم و این مجاری را برایشان باز نکنیم و این تجربه را دوباره تجربه نکنیم.

صدیقی افزود: عده‌ای از شرایط سخت بانکی گلایه دارند در حالیکه برجام نیز این شرایط را درست نکرد پس باید عزت اسلام و کیان مملکت را حفظ کنیم و از دولت و مجلس در این راستا توقع داریم که برخلاف مسیر عزت قدمی بر ندارند.

وی به سالروز فتح خرمشهر و روز ملی جمعیت اشاره کرد و گفت: پیامبر فرمودند: کثرت جمعیت، اعتبار بین‌المللی و اقتدار است پس گول برخی حرف‌ها مبنی بر اولاد کمتر زندگی بهتر را نخورید چرا که امام (ره) نیز در سال ۵۸ فرمودند: ایران ظرفیت تامین و اداره ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون جمعیت را دارد و باید به نیرو‌های داخلی و ظرفیت‌های خود تکیه کنیم که تنها راه آن مصرف کالای ایرانی است.

صدیقی با بیان اینکه کارآفرینان و تولیدکنندگان داخلی باید کیفیت را بالا ببرند، افزود: دولت در معنای اعم کلمه یعنی مجلس، قوه قضاییه و قوه مجریه باید از خرید تولیدات خارجی بپرهیزند و جلوی واردات کالای خارجی را بگیرند.

وی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی تنها راه برون‌رفت از این مشکلات است وگرنه اگر منتظر غربی‌ها بمانیم وقت را از دست می‌دهیم پس باید به داخل تکیه کنیم، چون فردا دیر است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران به دولت، رسانه‌ها و دادگاه‌ها در مساله طلاق تذکر داد و گفت: در این رابطه خدا را در نظر داشته باشید و در شان مملکت ما نیست که ازدواج‌ها با چنین تاخیری انجام شود و پس از گذشت زمانی اندک مساله طلاق مطرح شود که این اتفاق نشان دهنده برنامه‌ریزی‌های غیردقیق در این رابطه است. البته بعضا دادگاه‌ها خودشان تشویق به طلاق می‌کنند و اهمیتی به ادامه زندگی نمی‌دهند که این به آبروی ما لطمه می‌زند و باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

صدیقی همچنین به حل مشکل بروکراسی در کشور اشاره کرد و گفت: موضوع بروکراسی مشکلات زیادی را برای مردم و از جمله کارآفرینان به وجود می‌آورد که پس از چهار دهه از عمر انقلاب باید پرسید آیا وقت آن نشده است انقلاب اداری در حوزه تسهیل امور برای مردم به وجود آوریم؟

وی همچنین با اشاره به ایام ماه مبارک رمضان با بیان اینکه ماه رمضان فرصت مناسبی برای غلبه بر بزرگ‌ترین دشمن یعنی نفس عماره است، گفت: دشمنی نفس عماره از آمریکا و رییس‌جمهور دیوانه‌اش و حتی رژیم کودک‌کش صهیونیستی خطرناک‌تر است و هر چه بر سر ما می‌آید از نفس‌مان است که باید در این ماه از شیطان‌ها دورش کنیم.

صدیقی در خطبه‌های اول نماز جمعه نیز ماه رمضان را بهترین فرصت برای کم کردن فاصله با خداوند دانست و گفت: رمضان ماه نزول قرآن است و قرآن تجلی کامل حق تعالی است که با هیچ نور دیگری قابل مقایسه نیست پس در این ماه با هر درجه‌ای از سواد هر مقدار که می‌توانیم قرآن بخوانیم و به قرآن و ناطق که امام زمان است دل ببندیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه قرآن قاعده است و هر کسی قرآن را جلو قرار دهد و دنبال آن حرکت کند با این رهبری به بهشت می‌رسد، افزود: اگر کسی جلو افتد و قرآن را پشت سر گذارد یعنی التقاطی، لیبرال و سکولار شود و قرآن را برای زندگی ناقص بداند راه به جایی نخواهد برد، چون آن کس که قرآن را پشت سر گذارد و خودش قرآن را یدک بکشد و دم از اسلام بزند هرگز به بهشت نمی‌رود و در جهنم سقوط می‌کند.

عصر ایران