به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، خرداد ۰۹، ۱۳۹۷

خامنه ای نگران از نومیدی ویرانگر جوانان و مردم است

آیت‌الله علی خامنه ای، رهبر حکومت اسلامی ایران، در دیدار با جمعی از دانشجویان که دیروز دوشنبه هفتم خرداد انجام شد، نسبت به گسترش نومیدی در کشور و تبعات ویرانگر آن هشدار داد و خواستار پیگیری آرمان های انقلاب توسط "جوانان مؤمن و انقلابی شد."
علی خامنه ای گفت که عده ای می کوشند در همسویی با دشمن "افسردگی، یأس و ناامیدی" را نه فقط در جامعه، بلکه در دانشگاه ها نیز سرایت و توسعه دهند. او بی آنکه از کسی نام ببرد گفت : "کسانی که نسبت به آینده و دانشگاه ها سخن از یأس و ناامیدی می گویند، تفکر خود را تصحیح کنند."
خامنه ای در جای دیگری از سخنانش افزود : "کسانی که یأس و نومیدی را به جامعه پمپاژ می کنند، ممکن است دشمن نباشند، اما، حتماً کار آنها، همان کار دشمن است."
علی خامنه ای در توضیح دلایل عدم تحقق آرمان های حکومت اسلامی طی چهل سال گذشته به آنچه موانع بیرونی نامید اشاره کرد و گفت : مخالفان حکومت اسلامی ناتوانی و ناامیدی به جامعۀ ایران تزریق و نظام حاکم بر این کشور را دیکتاتوری معرفی می کنند. اینان، به گفتۀ علی خامنه ای، حقایق تاریخی در مورد حکومت اسلامی و نظام پادشاهی پیش از حکومت اسلامی را تحریف می کنند و با این اقدام‌ "مانع شتاب گرفتن تحقق آرمان های" رژیم اسلامی می شوند.
علی خامنه ای در ادامه این ادعا گفت "که اگر تهاجم وسیع و پرحجم ضدانقلاب به افکار عمومی، با مطالبه گری آرمانی روبرو نشود، قطعاً ویرانگری خواهد کرد." او در پایان گفت : "لشگر جوانان مؤمن و انقلابی باید وارد میدان مطالبۀ دائم و هوشیارانه آرمان ها و کمک به تحقق اهداف انقلاب شود و در مقابل تخریب افکار عمومی و فضاهای نخبگانی و مدیریتی سد ایجاد کند."
با این سخن آیت الله خامنه ای تلویحاً اعتراف کرد که نومیدی از حکومت اسلامی به سطوح نخبگان و مدیران کشور نیز نفوذ کرده است.  
در اظهاراتی جداگانه حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، امروز سه شنبه هشتم خرداد در دیدار با مسئولان رسانه های خراسان، گفت : یکی از وظایف مهم و بارز رسانه ها ایجاد امید در کشور است، زیرا، به گفتۀ او، "امروز دشمن دنبال نومید کردن مردم از نظام است و فتنۀ جدید در واقع فتنۀ نومید کردن مردم است."
همانند رهبر حکومت اسلامی ایران، حجت الاسلام رئیسی گفت : "دشمن در صدد است جریان ستم شاهی را تطهیر کند و در طب نومیدی بدمد." وی رسانه ها را به ایستادگی در مقابل این اقدام فراخواند.
در روزهای گذشته، دادستان عمومی و انقلاب تهران، عباس جعفری دولت آبادی، برای سومین بار مدیرمسئولان رسانه های کشور را احضار کرد و از آنان خواست که از انتشار "اخبار و گزارش های نومیدکننده" که به گفتۀ او نظام را نیز "ناکارآمد جلوه می دهند"، خودداری ورزند. او از این دستور به عنوان جمعبندی مذاکرات سران نظام یاد کرد.  

رادیو بین المللی فرانسه