به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، اردیبهشت ۲۹، ۱۳۹۷

واکنش آمریکا به تظاهرات کازرون .

وزیر خارجه آمریکا از تظاهرکنندگان معترض در کازرون اعلام حمایت کرد. پیش‌تر او اعلام کرده بود که امریکا قصد دارد به دلیل "فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده" جمهوری اسلامی با کشورهای دیگر علیه ایران یک ائتلاف بین‌المللی تشکیل ‌دهد

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه (۲۸اردیبهشت/ ۱۸ مه) ضمن واکنش به اعتراضات کازرون در توییت خود نوشت: «ما از مردم ایران که در حال اعتراض علیه حکومت سرکوبگر خود هستند پشتیبانی می‌کنیم. کشته شدن سه نفر در اعتراضات و قطع اینترنت ماهیت واقعی رژیم ایران را نشان می‌دهد.»
مایک پومپئو، به عنوان وزیر امور خارجه عالیترین مقام آمریکایی است که تاکنون به اعتراضات در شهر کازرون واکنش نشان داده است.

We support the people who are demonstrating against an oppressive government.  3 deaths & internet interruption show the regime’s true nature.  @statedept
چند ساعت پیش از این واکنش، وزیر خارجه آمریکا خبر داده بود که کشورش به دلیل "فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده" ایران با کشورهای دیگر علیه ایران یک ائتلاف بین‌المللی تشکیل خواهد داد. او تاکید کرده است که این اتحاد فقط علیه رژیم است، نه مردم ایران.
قرار است وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه (۲۱ مه) جزئیات برنامه این ائتلاف را در یک سخنرانی در ارتباط با سیاست‌های جدید آمریکا در برابر ایران شرح دهد.
آمریکا پس از خروج از برجام بر فشارهای سیاسی و اقتصادی خود بر ایران افزوده است. از یک طرف به شرکت‌های فعال در ایران به ویژه شرکت‌های اروپایی هشدار داده است به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران به فعالیت‌های خود در ایران پایان بخشند و از طرف دیگر با تاسیس یک ائتلاف بین‌المللی قصد دارد به فشار سیاسی بر حکومت ایران بیافزاید.
ناوئرت، سخنگوی کاخ سفید گفته است ائتلاف جدید بر تمامی "فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران" که تهدیدی برای منطقه و جهان است، نظارت خواهد کرد.
دویچه وله