به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، خرداد ۰۷، ۱۳۹۷

تظاهرات ضدِ ماکرون، در اعتراض به سیاست‌های اصلاحات رییس‌جمهوری فرانسه

شهروندان فرانسه، روز شنبه ۲۶ ماه مه، با فراخوان بیش از ۶۰ اتحادیه، احزاب چپ و مؤسسات مختلف در مخالفت با سیاست‌های امانوئل ماکرون رییس جمهوری فرانسه تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ده‌ها هزار نفر در این تظاهرات شرکت کردند. برگزارکنندگان این مراسم، شمار تظاهرکنندگان در سطح فرانسه را حدود ۲۵۰ هزار تن اعلام کردند.
در پاریس، شمار تظاهرکنندگان بیش از ۸۰ هزار تن اعلام شده است اما منابع پلیس شمار تظاهرکنندگان در پاریس را ۲۱ هزار تن اعلام کردند.
علاوه بر شهر پاریس در برخی دیگر از شهرهای فرانسه از جمله مارسی در جنوب این کشور، شهروندان مخالف سیاست‌های امانوئل ماکرون به خیابان‌ها آمدند.
 امانوئل ماکرون، که به منظور دیدار رسمی به  روسیه سفر کرده است، روز گذشته (جمعه)، در واکنشِ پیش‌هنگام به تظاهرات مخالفان خود، تاکید کرد: "اصلاحات متوقف نخواهد شد".
امانوئل ماکرون، با یک برنامه گسترده اصلاحات، دوران ریاست جمهوری خود را آغاز کرد اما سیاست‌های جدید رییس‌جمهوری فرانسه انتقادات بسیاری را بدنبال داشته است.
فرانسه، در ماه جاری میلادی (ماه مه)، بارها شاهد اعتصابات سراسری و تظاهرات مخالفان سیاست‌های دولت امانوئل ماکرون در بخش‌های حمل و نقل، آموزش و پرورش و بهداشت و درمان بوده است.
اعتصاب‌های گسترده کارکنان راه‌آهن سراسری فرانسه، از جمله در اعتراض به اصلاحات قانون کار، که از هفته‌های گذشته آغاز شده است، همچنان ادامه دارد.
امانوئل ماکرون که با قاطعیت اعلام کرده است اصلاحات در فرانسه متوقف نشده و ادامه خواهد یافت، بارها شهروندان فرانسه را مورد انتقاد قرار داده و آنان را "اصلاح‌ناپذیر" می‌داند.
رادیو بین المللی فرانسه