به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، خرداد ۰۲، ۱۳۹۷

ارس امینی با تودیع وثیقه از زندان آزاد شد

خبرگزاری هرانا – ارس امیری، دانشجوی ایرانی دانشگاه کینگستون بریتانیا که اسفندماه سال گذشته توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود، با تودیع قرار وثیقه از زندان آزاد شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ارس امیری، دانشجوی کارشناسی ارشد فلسفه هنر که در اسفندماه سال گذشته پس از سفر به ایران توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود، روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه با تودیع وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی و به صورت موقت تا زمان پایان دادرسی از زندان آزاد شد.
محسن عمرانی، پسرخاله خانم امیری در توییتر خود خبر آزادی خانم امیری را تایید کرده است.

آقای عمرانی پیش‌تر از بازداشت ارس امیری خبر داده و گفته بود که اتهام وی “اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی” عنوان شده است.

خانم امیری که دانشجوی کارشناسی ارشد فلسفه هنر است، در زمینه برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های هنری مشترک میان هنرمندان ایران و بریتانیا فعال بوده و با شورای فرهنگی بریتانیا (بریتیش کانسیل) همکاری داشته است.
این شورا که زمانی در ایران نمایندگی مستقل داشت، از فوریه ۲۰۰۹ بعد از احضار کارکناش به دستگاه‌های امنیتی، فعالیت خود را در تهران متوقف کرد.
به گفته‌ی محسن عمرانی، پسرخاله خانم امیری تعاملات فرهنگی ارس امیری با هماهنگی و زیر نظر معاونت‌های مختلف وزارت ارشاد ایران انجام می‌شده است.
خانم امیری در ۱۰ سالی که در بریتانیا زندگی می‌کرده بارها به ایران سفر کرده است.