به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، اردیبهشت ۲۹، ۱۳۹۷

بازداشت ۱۰ نفر در تجمع اعتراضی معلمان

 ده تن از جمله محمد حبیبى، رسول بداقی، على زولفى، محمد حسن پوره و محمد تقى فلاحى بازداشت شده‌اند.
ایلنا ـ از ساعت ۱۰ صبح امروز (بیستم اردیبهشت) معلمان شاغل و بازنشسته به مناسبت هفته معلم در تهران و استان‌های مختلف تجمع اعتراضی برگزار کردند.
این تجمع در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه و در استان‌ها مقابل ادارات آموزش و پرورش برگزار شده‌است.
معلمان با در دست داشتن پلاکاردهایی اعتراض خود را به کمبود بودجه‌های آموزشی و دستمزدهای پایین‌تر از خط فقر نشان داده و از مسئولان می‌خواهند به مطالبات آنها رسیدگی کنند.
یکی از حاضران در تجمع امروز که در استان فارس مقابل اداره آموزش و پرورش حاضر شده، در ارتباط با خواسته‌های معلمان می‌گوید: منِ بازنشسته خواهان اجرای همسان‌سازی، مستمری‌های بالاتر از خط فقر و بیمه کارآمد هستم؛ اما همه معلمان یک‌سری خواسته‌های مشترک دارند ازجمله تامین آموزش رایگان و کیفی برای همه کودکان و مخالفت با خصوصی‌سازی آموزش. ما حاضران در تجمع خواستار افزایش بودجه‌های آموزشی هستیم و می‌خواهیم آموزش و پرورش در اولویت اول تصمیم‌گیرندگان باشد تا شاهد فردایی بهتر باشیم.
یکی از معلمان حاضر در تجمع در تماس با ایلنا از بازداشت حدود شش نفر از تجمع‌کنندگان در تهران خبر داد.
هنوز از دلیل این بازداشت و محل نگهداری بازداشتی‌ها اطلاعی در دست نیست.
در تجمع امروز که فراخوان آن پیش از این توسط شورای هماهنگی کانون‌های صنفی معلمان سراسر کشور صادر شده بود، صدها معلم در شهرها و استان‌های شرکت کردند.
در قطعنامه‌ی این تجمع آمده‌است:
عدم توجه به زندگی و معیشت معلمان بازنشسته و شاغل و بی‌توجهی به کیفیت آموزش در مدارس نشان از آن دارد که آموزش‌وپرورش در اولویت نهادهای حاکمیتی و مسئولان دولتی نیست. شورای هماهنگی نسبت به این وضعیت اعتراض دارد و نسبت به ادامه بی‌توجهی‌ها و تبعات آن به مسئولان هشدار می‌دهد.
شورا پیش‌بینی می‌کند با توجه به افزایش بی‌رویه تورم و گرانی و افزایش تعداد دانش آموزان (با توجه به رسیدن دانش آموزان نظام جدید به پایه دوازدهم) وضعیت نیروهای آموزشی و اداری مدارس در سال تحصیلی ۹۸ -۹۷ به‌مراتب سخت‌تر خواهد شد و توجه ویژه به وضعیت معلمان و نیازهای دانش آموزان امری ضروری است.
***
رادیو فردا ـ تجمع اعتراضی معلمان در تهران، شیراز، اصفهان، کرمانشاه، ممسنی، قروهو کازرون برگزار شد و در برخی از شهرها از جمله تهران به خشونت کشیده شد
بنابرگزارش‌های رسیده از تهران، تجمع روز پنج‌شنبه معلمان در مقابل سازمان برنامه و بودجه با برخورد شدید نیروهای امنیتی مواجه شد. برخی از معلمان پلاکاردهایی در اعتراض به کمبود بودجه‌های آموزشی و دستمزدهای پایین‌تر از خط فقر در دست داشتند.
بنابر این گزارش‌  ده تن از جمله محمد حبیبى، رسول بداقی، على زولفى، محمد حسن پوره و محمد تقى فلاحى بازداشت شده‌اند. تعدادی از معلمان، از جمله زنان معلم نیز در برخورد نیروی انتظامی زخمی شدند.
هنوز از دلیل بازداشت و محل نگهداری بازداشتی‌ها خبری منتشر نشده است.
روز پنج‌شنبه معلمان به مناسبت هفته معلم در شهرهای تجمع برگزار کرده و بر خواسته‌های صنفی خود تاکید کردند.

ایلنا