به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، خرداد ۱۰، ۱۳۹۷

آمریکا شش فرد و سه نهاد جمهوری اسلامی را تحریم کرد؛ این‌بار هدف حزب اللهی‌ها هستند


وزارت خزانه داری آمریکا چند نهاد، شرکت، مقام و شخصیت ایرانی را به خاطر نقض عمده حقوق بشر از جانب حکومت جمهوری اسلامی، تحریم کرد.
اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه ۹ خرداد اعلام کرد سازمان انصار حزب الله، زندان اوین، یک شرکت کامپیوتری و چند شخصیت ایرانی را که در سرکوب آزادی بیان و نقض حقوق بشر نقش دارند، به فهرست سیاه تحریم ها افزوده است.
عبدالصمد خرم آبادی، دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه که از حامیان فیلترینگ شبکه های اجتماعی محبوب در ایران است، و همچنین عبدالعلی علی عسگری رئیس صدا و سیما، از جمله افراد تحریم شده هستند.
افراد سرشناس حزب الله در ایران
وزارت خزانه داری آمریکا می گوید حسین الله کرم، از روسای انصار حزب الله را نیز به خاطر کمک به حکومت در نقض حقوق بشر مردم ایران تحریم کرده است.
براساس اطلاعیه وزارت خزانه داری آمریکا، الله کرم و سازمانش در نقض حقوق بشر مردم ایران به طور جدی نقش داشته اند.
ابوالحسن فیروزآبادی دبیرشورای عالی فضای مجازی، عبدالحمید محتشم و حمید استاد از انصار حزب الله، از دیگر تحریم شدگان هستند.
آمریکا همچنین گروه برنامه‌نویسی هانیستا را تحریم کرده است.
به گفته وزارت خزانه داری، این شرکت به ردیابی ارتباطات کامپیوتری و ایجاد اخلال در شبکه ها به دولت ایران کمک کرده است که منجر به نقض حقوق بشر شده است.
در همین رابطه، سناتور جمهوریخواه مارکو روبیو در یک توئیت به زبان فارسی نوشت: وزارت خزانه‌داری را به خاطر ایستادن کنار مردم ایران و اعمال تحریمهای جدید مرتبط با نقض حقوق بشر و سانسور در ایران علیه زندان اوین، انصار حزب‌الله و بنیانگذارانش، گروه برنامه‌نویسی هانیستا، و رئیس صدا و سیما عبدالعلی علی‌عسگری تحسین می‌کنم.
موج جدید تحریمها علیه جمهوری اسلامی
از ۱۸ اردیبهشت که پرزیدنت ترامپ خروج از توافق هسته ای ایران را اعلام کرد، چندین دور تحریم جدید توسط خزانه داری علیه جمهوری اسلامی صورت گرفته است.
وزیر خزانه داری آمریکا بعد از خروج ایالات متحده، نحوه بازگشت تحریم ها علیه ایران را شرح داد.
۲۰ اردیبهشت خزانه داری آمریکا تحریم هایی علیه شبکه انتقال ارزی جمهوری اسلامی در خاورمیانه را اعلام کرد.
۲۵ اردیبهشت خزانه داری ایالات متحده رئیس بانک مرکزی ایران را در فهرست تحریم های خود قرار داد.
بخشی از تحریم های آمریکا گروه های تروریستی مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران را هدف گرفته است. از جمله، روز ۲۶ اردیبهشت خزانه داری آمریکا، رهبر گروه حزب الله لبنان که مورد حمایت ایران است، را تحریم کرد.
سه روز بعد در ۲۸ اردیبهشت، وزارت دارایی آمریکا یک مسئول مالی حزب الله و نماینده آن در ایران را تحریم کرد. همچنین ایالات متحده اول خرداد، تحریم‌های جدیدی را علیه پنج ایرانی کمک کننده به حوثی‌های یمن اعلام کرد.
بعد از این بود که در سه خرداد، آمریکا ۹ فرد و شرکت را به دلیل ارائه خدمات به برخی خطوط هوایی ایران تحریم‌ کرد.
در این بین برخی کشورها همچون امارات متحده عربی تحریم های جداگانه ای را علیه جمهوری اسلامی قرار داده اند.
پیشتر هم کنگره تشدید تحریم های جمهوری اسلامی ایران بخصوص برای نقض حقوق بشر را آغاز کرده بود.

صدای آمریکا