به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، تیر ۰۴، ۱۴۰۰

اولین کامپیوتر تاشوی جهان رونمایی شد

 

به گزارش سایت کلیک، کمپانی لنوو در زمینه تولید کامپیوترهای شخصی یکی از بهترین‌ها به حساب می‌آید و همواره در تلاش است تا برترین تکنولوژی‌های روز دنیا را در محصولات خود بکارگیرد. حال به نظر می‌رسد برای جذاب شدن سری تینک‌پد، این شرکت از یک فناوری جدید در گجت تولیدی خود استفاده کرده است.

روز گذشته لنوو از Thinkpad X1 Fold رونمایی کرد. این محصول اولین کامپیوتر تاشو جهان است که سال گذشته در مراسم CES به نمایش گذاشته شد. حال این محصول به بازار هند راه پیدا کرده است.

تینک‌پد جدید می‌تواند به عنوان یک لپ‌تاپ استفاده شود و همراه یک کیبورد در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. صفحه نمایش این محصول از قسمت وسط قابل تاشدن بوده و به لطف همین ویژگی، کاربران می‌توانند از آن به عنوان یک تبلت نیز استفاده کنند.

از جمله مشخصات کلیدی کامپیوتر جدید لنوو می‌توان به حضور یک صفحه نمایش اولد، پردازنده Core i5 ادغام شده با نسل یازدهم پردازنده گرافیکی اینتل، ۸ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4 و ۱ ترابایت حافظه رام اشاره کرد.

همان‌طور که گفته شد، صفحه نمایش استفاده شده در این محصول از یک پنل اولد استفاده می‌کند که اندازه آن ۱۳.۳ اینچ با رزولوشن ۱۵۳۶ × ۲۰۴۸ پیکسل است. این پنل که بصورت لمسی نیز قابل استفاده است از حداکثر روشنایی ۳۰۰ پشتیبانی می‌کند. از لحاظ نرم‌افزاری تینک‌پد مورد اشاره از ویندوز ۱۰ پرو بهره‌مند بوده و گفته می‌شود با انتشار ویندوز ۱۱، خریداران این کامپیوتر می‌توانند بصورت رایگان آن را دریافت کنند.

درباره درگاه‌های ارتباطی تینک‌پد تاشو می‌توان گفت که این کامپیوتر از وای‌فای ۶، بلوتوث نسخه ۵.۱ و ۲ پورت USB-C بهره می‌برد. هم‌چنین خریداران قدرت انتخاب بین دو نسخه 4G و 5G را دارند. وزن این کامپیوتر تاشو ۹۹۹ گرم اعلام شده است.

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که گجت معرفی شده با قیمت ۳۲۹۰۰۰ روپیه در کشور هند هم‌اکنون قابل تهیه است.