به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، خرداد ۲۳، ۱۴۰۰

بازداشت چندساعته خانواده افکاری پس از اعتراض به ادامه زندان انفرادی حبیب و وحید افکاری

 

خانواده نوید افکاری روز شنبه ۲۲ خرداد، برای پیگیری وضعیت حبیب و وحید افکاری و اعتراض به ادامه زندان انفرادی آنها مقابل زندان عادل‌آباد شیراز رفتند که ماموران آنها را کتک زده و ضمن توهین چند ساعت بازداشتشان کردند.

یکی از اعضای خانواده نوید افکاری به بی‌بی‌سی فارسی گفت ماموران زندان به پدر نوید افکاری دستبند زده و او را برای ساعاتی بازداشت کردند. ماموران خواهر او را هم روی زمین کشیده و سوار ون کرده‌ و برای ساعاتی بازداشتش کردند.

نوید افکاری کشتی‌گیر ۲۷ ساله ایرانی بود که در پی شرکت در اعتراضات مرداد ۱۳۹۷ بازداشت و سپس به قتل یک کارمند حراست متهم، محکوم و اعدام شد.

نوید افکاری ۲۲ شهریور ۹۹ اعدام و شبانه دفن شد.

او و برادرانش می‌گفتند زیر شکنجه مجبور به اعتراف دروغین و پذیرفتن مسئولیت این قتل شده بودند. حبیب و وحید افکاری از زمان اعدام برادرشان در سلول انفرادی بوده‌اند.

سعید افکاری، برادر دیگر این خانواده‌، گفته است که طبق نظر پزشکی قانونی، حبیب "دچار شکستگی انگشت پا، شکستگی مچ دست جوش‌نخورده و پارگی کتف و وحید بر اثر خودکشی در اعتراض به شکنجه‌های جسمی و روحی دچار آسیب در گردن و دستش شده است".

به گفته او به برادرانش در زندان امکان درمان داده نشده است.

پس از مراجعه خانواده افکاری به زندان ماموران امنیتی موبایل‌های تعداد زیادی از آنها را توقیف کرده و پس نداده‌اند. آنها حتی موبایل مادر نوید افکاری را که در داخل کیفش در ماشین بوده، برداشته‌اند و به او بازنگردانده‌اند.

خانواده افکاری آخرین بار هفته گذشته با وحید و حبیب ملاقات کردند و بعد از برخورد امروزماموران زندان، نگرانند برای آنها اتفاقی افتاده باشد.

حبیب و وحید افکاری از شهریور ۹۹ در سلول‌ انفرادی در بازداشت هستند. آنها به ۵۴ و ۲۷ سال زندان محکوم شده‌اند.

بی بی سی  فارسی