به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، خرداد ۲۶، ۱۴۰۰

آسوشیتدپرس: مردم ایران امیدی به ایجاد تغییر از طریق صندوق رای ندارند

احساس نارضایتی عمیق مردم ایران از وضعیت موجود کشور
 در حالی که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، و دیگر مقامات حکومتی مدام مردم را به مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری طی هفته جاری تشویق می‌کنند، احساس غالب در بسیاری از مردم ایران این است که تغییر در کشورشان از مسیر صندوق رای نمی‌گذرد. به گزارش «آسوشیتدپرس»، تنها تعداد کمی از مردم ایران انتظار دارند که مشارکت‌شان در انتخابات، کشور را از بحران دور کند. در مقابل، بسیاری یا بلاتکلیف هستند یا قصد تحریم انتخابات را دارند، و می‌گویند برای بهبود زندگی‌شان به حکومت اعتماد ندارند.

برخی معتقدند کسانی که ثروت و امکانات دارند، خودشان را معطل تغییر اوضاع کشور نمی‌کنند، بلکه هرچه دارند برمی‌دارند و از ایران می‌روند. چنین رویکرد تلخی صدها هزار نفر از ایرانیان را بر آن داشته تا کشور آشفته‌شان را ترک کرده و شانس خود برای رسیدن به یک زندگی بهتر را در اقصی نقاط جهان امتحان کنند.

با این وجود، به گفته «آسوشیتدپرس»، تصور عموم ایرانیان این است که تفاوتی ندارد چه کسی رئیس جمهور بوده، زیرا اوضاع‌ مملکت همیشه بر همین منوال بوده است. اکثر مردم ایران بابت وضعیت موجود کشورشان احساس نارضایتی عمیق می‌کنند، و آرزوهای بسیاری برای آینده‌ بهتر دارند.

صرف نظر از نقش و نتیجه انتخابات، بسیاری گفتند که آرزوی‌شان این است که ایران به یک مملکت عادی تبدیل شود که مدام تحت‌الشعاع اعدام، بازداشت، تروریسم، تحریم و جنگ نباشد. آنها امیدوارند اوضاع به‌گونه‌ای بهبود یابد که خودشان و هم‌میهنان‌شان مجبور نباشند ایران را ترک کنند.

 العربیه فارسی