به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، تیر ۰۹، ۱۴۰۰

سهمیه‌بندی گوشت مرغ در اصفهان: هر نفر ٦ کیلوگرم در هفته

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان اعلام کرد هر شهروند اصفهانی می‌تواند با ارائه کارت ملی هفته‌ای ۶ کیلوگرم گوشت مرغ دریافت کند.

به گزارش مهر، اسماعیل نادری با اشاره به گران‌فروشی برخی از فروشگاه‌ها گفت که هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم ۲۵ هزار و ۹۵۰ تومان است و بیش از آن تخلف محسوب می‌شود.

او با تأکید به اینکه فروشگاه‌های مرغ تنها از طریق سامانه رهتاب می‌توانند مرغ خریداری کنند، افزود سهمیه فروشگاه‌هایی که گران‌فروشی می‌کنند، قطع می‌شود و دیگر نمی‌توانند در سامانه رهتاب ثبت سفارش کنند.

پیش‌تر، رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی ضمن تأکید بر تأثیر تحریم‌ها بر صنعت مرغ اظهار داشت چنانچه قرار باشد وضعیت تحریم‌ها به همین شیوه فعلی باقی بماند، تعطیلی گسترده صنعت مرغ در راه است.

به گزارش تجارت نیوز، محمد یوسفی با اشاره به وارداتی بودن دان و نهاده مرغ گفت اگر تحریم ادامه پیدا کند تأمین ارز واردات خوراک دام و طیور که حجم بالایی هم دارد با مشکلات اساسی مواجه می‌شود و بسیاری از مرغداری‌ها دیگر قادر به تأمین نهاده مورد نیاز خود و ادامه فعالیت نیستند.

در حالی که فروشگاه‌ها قیمت مرغ را بر روی شیشه خود قیمت مصوب را اعلام می‌کنند، اما خریداران هنگام مراجعه برای خرید، با قیمتی در حدود ۴ هزار تومان بالاتر مواجه می‌شوند. به نظر می‌رسد این کار برای فرار از مواجهه با مأموران تعزیرات است. فروشنده‌ها می‌گویند چون مرغ را گران می‌خرند، نمی‌توانند آن را ارزان‌تر و به قیمت مصوب بفروشند.