به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، تیر ۰۹، ۱۴۰۰

احمدی‌نژاد: به حال فردی که می‌گوید انتخابات یک پیروزی عظیم بود تأسف می‌خورم

 رادیو فردا - محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌ جمهوری پیشین ایران که در این دوره از انتخابات ریاست‌ جمهوری رد صلاحیت شد، در سخنانی تازه گفت «به حال» فردی که می‌گوید این انتخابات «یک پیروزی عظیم» بوده «تأسف» می‌خورد.
او در پیام ویدئویی تازه خود مشخصاً از فردی نام نبرده اما گفته است که «آدم تأسف می‌خورد، اول به حال کشور و بعد به حال خودش، به حال آن فردی که می‌گوید این انتخابات یک پیروزی عظیم بود.»

این سخنان محمود احمدی‌نژاد در حالی بیان می‌شود که آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز دوشنبه، ۷ تیر، از پیروزی و «عظمت» در انتخابات ۱۴۰۰ سخن گفت و افزود که به باور او «این انتخابات حقاً و انصافاً حماسه بود.»

محمود احمدی‌نژاد در ویدئوی تازه خود سران جمهوری اسلامی را متهم کرد که «مردم را کنار گذاشته‌اند و توجیهات می‌آورند.» او در مورد کم‌رونقی این انتخابات نیز گفت توجیه «آن فردی که می‌گوید این انتخابات یک پیروزی عظیم بود» این است که «دشمنان بسیج شده بودند که انتخابات بیاید روی ۳۰ درصد، ما بردیم روی ۴۰ و خرده‌ای درصد، پس ما پیروزیم.»

رئیس‌ جمهور پیشین ایران این رویکرد را «خنده‌دار» دانست و افزود: «مردم را گذاشته‌اید کنار و این بزرگ‌ترین شکست است.»
او خطاب به فرد مورد نظر خود نیز گفت که «در متنِ شکست داری حرکت می‌کنی.»
محمود احمدی‌نژاد در حالی از «کنار زدن مردم» انتقاد می‌کند که مخالفان و منتقدان حکومت ایران وی را به دست داشتن در سرکوب اعتراضات سال ۱۳۸۸ متهم می‌کنند؛ اعتراضاتی که در پی انتخابات ریاست جمهوری و اعلام پیروزی احمدی‌نژاد شروع شد. معترضان معتقد بودند که محمود احمدی‌نژاد و دولت او در این انتخابات دست به تقلب گسترده زده‌اند.


برخی حواشی جنجالی پیرامون محمود احمدی‌نژاد که با رد صلاحیت او در انتخابات ۱۴۰۰ شدت بیشتری به خود گرفت، همچنان ادامه دارد.
در هفته‌های اخیر، محمود احمدی‌نژاد به اظهارنظر تندی از جانب برادر همسر رهبر جمهوری اسلامی، تندتر از خود او واکنش نشان داد.