به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، تیر ۰۵، ۱۴۰۰

مادر ستار بهشتی به نفتگران اعتصابی:

این پیام وصیت من است، از پای ننشنید!

مادر ستار بهداشتی کارگر وبلاگ نویسی که در زیر شکنجه در زندان های جمهوری اسلامی جان خود را از دست داد، با انتشار پیامی از اعتصاب نفتکران حمایت کرد. در این پیام که توسط بنیاد ستار بهشتی منتشر شده آمده است:

فرزندان عزیزم،

کارگرانِ شریف ایران

حاکمیت اسلامی و اَیادی ضد مردمی آن طی سال ها غارت و چپاول، با وقاحتی کم نظیر سفره های خالی ما را نیز برچیده اند.

تحمل شما کارگران زحمت کش و گردانندگان چرخ اقتصاد و صنعت کشور موجب شد که نفت خوارانِ وابسته به اُرگان های مختلف حاکمیت اسلامی به درایت تان، که برای حفظ آرامش و امنیت مملکت مان بوده با دیده ترس و یأس بنگرند و در پی آن، ظلم و بی عدالتی بر علیه شما را افزایش دهند. سارقان، دزدان و جنایتکاران را بر اریکهٔ قدرت نشاندند و اساس جامعه ما را تحت فشار قرار داده و به سوی نابودی هدایت کردند. اینک نیز با انتصاب فردی معلوم الحال که خالی از درایت و علم و سیاست است بر مسند بالاترین مقام اجرایی جمهوری اسلامی تلاش دارند تا با ایجاد رعب و وحشت و سرکوب خشن ما مردم را به سکوتی اجباری فرو برند اما زهی خیال باطل! 

اتحاد_ملی ما در ابتدای راه است، حاکمیت اسلامی سیلی محکم و قدرتمند مردم را هنوز دریافت نکرده، نتیجه فراخوان “نه به انتخابات “و “رأی بی رأی” تنها مشتی بود نمونه خروار. بارها در مکاتبات و پیام هایم اعلام داشته ام که آنها باید از خشم فرودستان و کارگران بهراسند، زیرا که هیچ سدی یارای مقاومت در مقابل قدرت ما مردم را نخواهد بود.

فرزندانم! یکی از ابزارهای به حق شما برای رسیدن به عدالت و دریافت حقوق تان اعتصاب و دست کشیدن از کار است.

من “گوهر عشقی” بعنوان عضوی از خانواده بزرگ کارگری که این افتخار را با تاج و تخت شیادان و حاکمان هیچگاه تعویض نخواهم کرد، ضمن اعلام حمایت و همراهی با شما به همه گروه‌ها و افراد توصیه می کنم که اتحاد و همبستگی خود را محکم تر از قبل نموده، کنار یکدیگر بایستید و یکدیگر را تنها نگذارید و نیز به یاد داشته باشید که در صورت اتحاد و یکپارچگی حاکمیت هیچگاه قادر نخواهد بود ما را سرکوب نماید.

وظیفه معترضان و دادخواهان است که با پیوستن به اعتصابات و اعتراضات سراسری همراهی و  حمایت خود را با کارگران اعلام نماییم.

از همه کارگران چه روز مزد، قراردادی، رسمی و… خاضعانه درخواست دارم که در برابر این بی عدالتی ها و‌ جنایات ضد مردمی میهنی مقاومت نمایید.

فرزندان عزیزم!

اوضاع وحشتناک اقتصادی شما را با همه وجود خویش درک میکنم، با این حال از شما می خواهم که از اخراج فردی و دسته جمعی نهراسید، افرادی که باید اخراج و در نتیجه از محاکمه خویش در هراس باشند، کسانی هستند که مملکت ما را به اشغال درآورده و به سوی نابودی کشانده و هویت و اصالت ما را خدشه دار کرده اند.

به حاکمیت نادان و خبیث هشدار می دهم که با فرزندانم به خشونت رفتار نکنید، به جای تهدیدها و گسیل ماموران به سوی فرزندانم به سخنان شان گوش فرا داده و درخواست هایشان را مورد اجابت قرار دهید، به خط مردم بازگشت کنید، یقین بدانید که فرداها برای بازگشت و جبران بسیار دیر خواهد بود.

این پیام، وصیت من است، تا رسیدن به آزادی ایران از چنگال رژیم دیکتاتوری شیعی از پای ننشینید و من نیز جان بی مقدارم را در راه آزادی ایران در مقابل حکومت مستبد بر دست گرفته تا نفس دارم از پای نخواهم نشست.

لازم به ذکر است بنیاد ستار بهشتی که برای یاری رساندن به کارگران، معلمان و همه مردم عزیز کشورم تاسیس شده است، همگام و همراه با شما صدای اعتراض و اعتصاب شما خواهد بود.

جمعه چهارم تیر ماه

۱۴۰۰/۰۴/۰۴

گوهر عشقی

مادر جاویدنام ستار بهشتی