به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، خرداد ۳۰، ۱۴۰۰

ستار خطاب به هنرمندان: این حکومت دوام نمی‌آورد؛

 در کنار مردم باشید!
عبدالحسن ستارپور مشهور به «ستار» خواننده پیشکسوت و معروف و محبوب موسیقی پاپ در آستانه سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری اسلامی در ایران در حساب اینستاگرام خود نوشت که این حکومت دوام نمی‌آورد و به هنرمندان توصیه کرد: «در کنار مردم باشید!»

عبدالحسن ستارپور مشهور به «ستار» خواننده پیشکسوت موسیقی پاپ شامگاه دیروز پنجشنبه ۱۳ خردادماه ۱۴۰۰ در حساب اینستاگرام‌اش از انتخابات ریاست‌جمهوری اسلامی در ایران تحت عنوان «انتصابات نمایشی» یاد کرد و با اشاره به رد صلاحیت‌شدن‌ کاندیداها توسط شورای نگهبان نوشت: «دیکتاتورِ دیوانه علنا استبداد خود را به همگان مجددا نشان داد و حتا نزدیکان خود را از شرکت در این سیرک منع کرد تا کاندیدای مورد نظر خودش که دست در خون هزاران بی‌گناه دارد را از صندوق رای بیرون آورد.»


ستار همچنین درباره تحریم انتخابات ریاست‌جمهوری اسلامی و عدم استقبال مردم نوشت: «اینکه امسال تب رأی ندادن میان مردم بالا گرفته نشانه خوبی است و مردمِ فهیم ایران به این درک و آگاهی رسیده‌اند که بهترین کار شرکت نکردن در این شویِ مزخرف می‌باشد.»

ستار خواننده پاپ در یادداشت خود نوشته که در دوره‌های قبل شماری «افراد وابسته به حکومت» نزد برخی هنرمندان رفته‌اند و با «وعده بازگشت» خواستار «حمایت از کاندیدای مورد نظر خود شدند» که «من هرگز قبل نکردم و امروز جلوی شما مردم عزیز روسفید هستم.»

این خواننده محبوب که ترانه‌های خاطره‌انگیز بسیاری دارد که نسل‌‌های جوان ایران نیز آنها را زمزمه می‌کنند، خطاب به مردم نوشته است: «من همیشه با شما بوده‌ام و تا زنده‌ام در کنار شما خواهم بود و همیشه حرفم را بدون ترس زده‌ام. با شما خندیدم و یا شما گریه گردم و با توجه به شرایط فعلی واقعا منم مثل شما و در کنار شما نگران و ناراحتم، اینکه چه بر سرِ خانه پدری آمده و می‌آید.»
او با ذکر اینکه «بدانید یک هنرمند همیشه و در همه حال باید همراه مردم‌اش باشد و باید مصلحت آنها را بر خود ترجیح دهد» به عملکرد برخی افراد وابسته به حکومت در جامعه هنری اشاره کرد و نوشت: «متاسفانه بعضی هنرمندنماها با حمایت از این حکومتِ مستبد اندک آبرویی را که دارند می‌برند.»

ستار نوشت که «با توجه به این کاندیدا و این اوضاع من بعید می‌دانم این حکومت خیلی دوام داشته باشد»

او در ادامه به همه مخصوصا هنرمندان توصیه کرد «در کنار مردم باشید. ایران دوباره به روزهای عظمت و شکوه خود باز خواهد گشت، مغول‌ها که سال‌ها بر ایران سلطه داشتند توسط مردم بیرون رانده شدند و دودمان پرقدرتشان بر باد رفت.»

این خواننده قبل از انقلاب که پس از مهاجرت فعالیت هنری خود را در آمریکا ادامه داد در ادامه نوشته است «دولت‌ها مشروعیت خود را از مردمانشان می‌گیرند. زمانی‌که مردم خواهان حکومت نباشند، دیگر مشروعیت لازم را ندارند. مردم ایران در طول تاریخ همیشه شگفتی‌ساز بوده‌اند و تمام معادلات را همواره بر هم زده‌اند. به زودی ایران به دوران باشکوه و عظمت خود باز خواهد گشت. به امید فرا رسیدن روزهای خوب برای همه دوستان و همراهان همیشگی. پاینده ایران.»

 کیهان لندن