به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، تیر ۰۹، ۱۴۰۰

بی‌اعتمادی روس‌ها به واکسن روسی کرونا؛ آمار مرگ در سن‌پترزبورگ رکورد زد

 بحران شیوع ویروس کرونا در کشور روسیه همچنان رو به افزایش است و بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها، آمار روزانه مرگ ناشی از ابتلا به این ویروس در این کشور، به بالاترین میزان خود در سال ۲۰۲۱ رسیده است. این در حالی است که روسیه خود واکسن اسپوتنیک وی برای مقابله با کرونا را ساخته، اما با بی اعتمادی گسترده مردم در زمینه واکسیناسیون کرونا مواجه است.


ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، روز ‌شنبه گزارش داد که تعداد مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا در روسیه طی شبانه‌روز گذشته به ۶۱۹ مورد رسید که بیشترین آمار روزانه مرگ ناشی از کرونا در روسیه از تاریخ ۲۴ دسامبر سال گذشته میلادی (اوایل دی ماه گذشته) است.  

یک روز قبل شمار قربانیان کرونا در روسیه ۶۰۱ نفر ثبت شده بود. 

در مجموع  تاکنون ۱۳۲ هزار و ۶۸۳ بیمار در سراسر روسیه بر اثر عفونت ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین بیش از ۲۱ هزار مورد جدید کرونا در روسیه گزارش شده که تقریبا ۱۳۰۰ مورد بیشتر از روز گذشته و بیش از دو برابر موارد روز اول ژوئن است.

بیش از یک سوم موارد جدید ابتلا در مسکو شناسایی شده است. از روز دوشنبه قرار است که رستوران های مسکو فقط به کسانی که واکسن کرونا زده‌اند یا نتیجه آزمایش کرونای آنها منفی شده، خدمات ارائه دهند.

همچنین در سن‌پترزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه که محل برگزاری مسابقات فوتبال یورو ۲۰۲۰ است، بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در این شهر از زمان آغاز شیوع کرونا در روسیه گزارش شده است.

بر اساس اعلام رسمی، در ۲۴ ساعت گذشته، در این شهر ۵.۴ میلیون نفری، ۱۰۷ مورد مرگ ناشی از کرونا به ثبت رسید که بالاترین میزان در میان تمام شهرهای کشور از زمان شیوع کرونا نیز محسوب می‌شود.

با وجود افزایش شیوع کرونا در روسیه هنوز برنامه‌ای برای قرنطینه سراسری این کشور شبیه آنچه در بهار سال ۲۰۲۰ در نظر گرفته شده بود، پیش‌بینی نشده است.

رادیو بین المللی فرانسه