به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، شهریور ۰۷، ۱۳۹۰

به دنبال نافرمانی از شلیک به سمت مردم صورت گرفت

تعدادی از افسران ارتش سوریه به مخالفان پیوستند


منابع مخالفان اعلام کردند شهر دمشق بامداد روز یکشنبه 28-8-2011 شاهد درگیری شدیدی بین افسران جدا شده از ارتش و نیروهای امنیتی بود.
این درگیری زمانی اتفاق افتاد که تعدادی از افسران ارتش از دستور شلیک به تظاهرکنندگان سرپیچی کردند.
بر اساس این گزارش تعدادی از افسران جدا شده به دست نیروهای وفادار به بشار اسد کشته شدند.
رویترز گزارش داد نیروهای امنیتی و لباس شخصی ، افسران جدا شده از ارتش را در منطقه شمال شرق دمشق تعقیب کردند و با آنها درگیر شدند.
در این درگیری چند تن از دو طرف کشته شدند.
شاهدان عینی به نقل از افسران جدا شده سوری می گویند بشا راسد به فرماندهان ارتش فرمان داده تا کسانی که از دستورسرکوب مخالفان سرپیچی کنند به ضرب گلوله به قتل برسانند.
گزارش می افزاید ده ها تن از نیروهای ارتش طی چند روز گذشته به مردم پیوسته اند و برخی از این افسران به باغ ها ومزارع مجاور منطقه "حرستا " در حومه دمشق پناه برده اند.
یک شاهد عینی به خبرگزاری رویترز گفت از شب گذشته تا امروز درگیری شدیدی بین نیروهای بشاراسد و افسرانی که به مردم پیوستند در منطقه حرستا و باغ های " الغوطه " که شهر دمشق را احاطه کرده به وقوع پیوست.
بافت ترکیبی ارتش سوریه به گونه ای است که اغلب سربازان ارتش را سنی ها تشکیل می دهند اما علوی های که خانواده اسد به آنها برمی گردد همه پست های کلیدی ارتش و سازمان امنیت وگارد ریاست جمهوری را بر عهده دارد در دست دارند.
ماهر اسد برادر بشار اغلب نهاد های نظامی وامنیتی را فرماندهی می کند ، مخالفان می گویند وی خود مسئولیت سرکوب تظاهرکنندگان را بر عهده دارد.

منبع: العربیه