به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، شهریور ۰۵، ۱۳۹۰

احمدی نژاد: مردم و دولت سوریه با گفتگو مشکلات را برطرف کنند

محمود احمدی نژاد، چهارشنبه شب، در گفتگو با شبکه تلویزیونی المنار، شبکه رسانه ای حزب الله لبنان گفت: مردم و دولت سوریه باید تلاش کنند در کنار هم ، "بدور از خشونت" و "باتفاهم"، با گفتگو، مشکلات را برطرف نمایند

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص بحران در سوریه و تلاش غربی ها برای وقوع درگیری در این کشور گفت: "آرزوی غربی ها این است که همان اتفاقی که در لیبی رخ داد در آنجا هم بیفتد".

محمود احمدی نژاد در این گفتگو با متهم کردن کشورهای غربی به ایجاد بحران در کشورهای خاورمیانه خاطرنشان کرد: غربی ها "هیچگاه به فکر حل مشکل در لیبی نبودند" و تنها "پول، نفت و سلطه سیاسی" برای آنها اهمیت دارد.

محمود احمدی نژاد متذکر شد: نباید اجازه داد که غربی ها بر منطقه مسلط شوند و اگر مشکلی در کشوری وجود دارد، مردم و مسئولین آن باید با گفتگو و تفاهم و با راه حل انسانی مشکلات را برطرف کنند.

محمود احمدی نژاد، در حالی مردم سوریه را به گفتگو و رسیدن به تفاهم با دولت این کشور فراخواند که بر پایه آمار سازمان ملل متحد، از زمان آغاز اعتراضات در سوریه، تاکنون بیش از ٢٢۰۰ تن از معترضان سوری به دست نیروهای نظامی و امنیتی سوریه به قتل رسیده اند.

محمود احمدی نژاد با اشاره به عملات نظامی کشورهای غربی گفت: غربی ها برای هیچ کس اصلاحات، آبادانی و عزت نخواهند آورد، آنها صرفا به دنبال حرکت های مردمی منطقه هستند و برای این کار حتی به اقدامات نظامی نیز متوسل می شوند. وی تاکید کرد که تمام مشکلات و بدبختی های منطقه بدلیل دخالت های غربی هاست.

احمدی نژاد در این گفتگو دولتهای منطقه را به رسمیت شناختن آزادی، عدالت و حق انتخاب ملت های خویش دعوت کرد و از آنان خواست تا به کشورهای غربی اجازه ندهند تا در امور کشورشان دخالت کنند.

منبع: رادیو فرانسه