به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، شهریور ۰۶، ۱۳۹۰

    فاطمه کروبی   
همسرم را به آپارتمانی کوچک منتقل کرده‌اند

فاطمه کروبی در گفتگویی با سایت سحام نیوز ضمن تایید انتقال مهدی کروبی به آپارتمانی جدید، گفت که همسرش در تمام دوران حبس خانگی "از کلیه حقوق یک زندانی محروم بوده است" که به گفته او این موضوع "صدماتی را به وضعیت جسمی ایشان وارد خواهد کرد".

مهدی کروبی و میرحسین موسوی، از رهبران مخالفان دولت ایران، در پی صدور فراخوانی برای تظاهرات در حمایت از معترضان مصری و تونسی در روز ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ توسط ماموران امنیتی تحت بازداشت خانگی درآمدند.

تنها چهار روز پس از برگزاری تجمعات روز ۲۵ بهمن ماه ۱۳۸۹ که با برخورد نیروهای امنیتی و بازداشت برخی از معترضان همراه بود، احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه روز ۲۹ بهمن ماه، از برنامه قوه قضاییه برای قطع ارتباط رهبران معترضان با مردم خبر داد.

خانم کروبی در مصاحبه اخیر خود با سایت سحام نیوز به همین سخنان آقای جنتی اشاره کرده و می گوید عملا از آن زمان بود که مجتمع مسکونی محل سکونت خانواده آقای کروبی به محاصره نیروهای امنیتی درآمد و امکان ارتباط اعضای خانواده با او و همسرش از بین رفت.

فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی"سرانجام با پافشاری آقای کروبی، از اول ماه رمضان ایشان را به آپارتمانی بسیار کوچک منتقل نمودند و در حال حاضر ایشان به همراه ماموران امنیتی در آن واحد آپارتمانی مستقر گردیده اند و با این اقدام عملا از ورود من به آپارتمان جلوگیری شد. زیرا حضور من در آن آپارتمان کوچک یک خوابه با حضور ماموران امنیتی میسر نبود."

پیش از این اعضای خانواده مهدی کروبی گفته بودند که او بارها از مسئولان امنیتی خواسته است تا با انتقال او به مکانی دیگر، امکان بازگشت سایر خانواده هایی که در آن مجتمع مسکونی اقامت داشته اند را به خانه هایشان فراهم کنند.

اکنون فاطمه کروبی می‌گوید با وجودیکه فرزندان مهدی کروبی برای او خانه ای در منطقه جماران تهران تهیه کرده‌اند، اما مسئولان امنیتی "به دلایل نامعلومی" با انتقال آقای کروبی به این خانه مخالفت کرده اند، و در عوض او را به یک آپارتمان یک خوابه کوچک منتقل کرده اند.

همسر آقای کروبی در این باره گفت: "سرانجام با پافشاری آقای کروبی، از اول ماه رمضان ایشان را به آپارتمانی بسیار کوچک منتقل نمودند و در حال حاضر ایشان به همراه ماموران امنیتی در آن واحد آپارتمانی مستقر گردیده‌اند و با این اقدام عملا از ورود من به آپارتمان جلوگیری شد. زیرا حضور من در آن آپارتمان کوچک یک خوابه با حضور ماموران امنیتی میسر نبود".

این در حالی است که پیش از این مجتبی واحدی، سخنگوی آقای کروبی در گفتگو با بی بی سی فارسی گفته بود که مسئولان امنیتی با انتقال مهدی کروبی و همسرش به مکانی جدید موافقت کرده‌اند و به خانم کروبی اجازه داده اند برای تدارک مقدمات این موضوع مدتی از حصر خانگی خارج شود.

در پایان این مصاحبه فاطمه کروبی وضعیت روحی همسرش را "بالا و استوار" توصیف کرده و گفته است: "در حالی که طی این ۱۹۰ روز، ماموران تنها یک بار به آقای کروبی برای حضور در فضای باز و هواخوری در حیاط منزل اجازه داده اند، و علیرغم اینکه آخرین ملاقات با ایشان مربوط به نیمه شعبان می باشد، ایشان از روحیه بالا و استواری برخوردار است".

خبر انتقال مهدی کروبی به خانه‌ای جدید و بدون همراهی همسرش در حالی منتشر می شود که چند ماه پیش بعضی از سایت های نزدیک به حکومت ایران از بستری شدن مهدی کروبی در بیمارستان در پی سکته قلبی خبر داده بودند.

البته بلافاصله حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی این خبر را تکذیب کرد.

انتشار اخباری مشابه در مورد "وخامت حال" میرحسین موسوی در هفته های اخیر هم نگرانی نزدیکان او را در پی داشت و از جمله اردشیر امیر ارجمند، از مشاوران ارشد آقای موسوی "خبرسازی ها" در مورد حال او را نگران کننده دانست.