به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، شهریور ۰۳، ۱۳۹۰

   نماینده مجلس:

دست‌های پشت پرده در اختلاس سه‌هزار میلیارد تومانی بانک صادرات

كل بودجه مترو دو هزار میلیارد بود، دولت نداد 
"ارسلان فتحی‌پور" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (مجلس) گفت: اختلاس سه‌هزار میلیارد تومان از بانک صادرات، خبر ناگوار و تأسف برانگیزی است.

نماینده مردم کلیبر، هوراند، خداآفرین و آبش‌احمد در مجلس شورای اسلامی افزود: اختلاس چنین مبلغ بزرگی از یکی از بانک‌های کشور گویای دست‌های پشت پرده در این بانک و فراهم کردن مقدمات انجام چنین اختلاسی است.

وی با بیان این‌که اختلاس از منابع بانکی کشور و با چنین حجم بالایی نگران‌کننده و تأسف‌بار است، گفت: وضعیت تأسف‌باری است که در سال گذشته تنها برای دو هزار میلیارد تومان اعتبار مترو، بین دولت، مجلس و شهرداری بحت و جدل مفصلی شد و حال فرد یا افرادی به راحتی خیلی بیشتر از این مبلغ را از بانکی اختلاس کرده است.

فتحی‌پور افزود: با مبلغ اختلاس شده، دولت به راحتی می‌توانست برای یک میلیون نفر از جوانان بیکار کشور، شغل ایجاد کند، ولی این مبلغ به راحتی در جیب عده‌ای رفته است و دستگاه‌های نظارتی در این باره سکوت کرده‌اند.

فتحی‌پور تأکید کرد: مبلغ اختلاس شده، مبلغ اندک و ناچیزی نیست و این موضوع و دست‌های پشت پرده این اختلاس باید از سوی دستگاه‌های ناظر همچون سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضاییه به‌طور جدی پیگیری شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: کمیسیون اقتصادی مجلس به‌زودی و در هفته‌های آینده بررسی این موضوع را در دستور کار خود قرار می‌دهد و از مسئولان مربوط و بانک مرکزی برای توضیح چگونگی انجام این اختلاس توضیح می‌خواهد.

رکورد اختلاس در ایران شکسته شد

بازهم دو حرف از حروف الفبای پارسی؛ «الف» و «خ»، برای بیان خبری درباره فساد اقتصادی از سوی خبرگزاری‌های مختلف مخابره شد، اما این بار این دو حرف برای بیان خبر بزرگترین اختلاس در طول تاریخ اقتصادی ایران در کنار هم قرار گرفت تا دوباره مردم در اندیشه چگونگی انجام این اختلاس و حسرت معرفی کامل آن قرار گیرند.