به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، مهر ۲۳، ۱۳۹۲

غلامحسين محسنی اژه ای ، سخنگوی قوه قضاييه:

 آزادی موسوی و کروبی در اعياد صحت ندارد، 
خاتمی ممنوع الخروج است
خبرآنلاين ـ جامعه > قضايی - در ادامه نشست خبری امروز سخنگوی قوه قضاييه،اعلام شد که گمانه‌زنی‌ها درباره آزادی موسوی و کروبی در اعياد پيش رو درست نيست و هيچ اتفاق خاصی در اين زمينه رخ نداده است.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاين، غلامحسين محسنی اژه ای گفت:ما در مورد زندانيان به مناسبت‌های مختلف عفو داريم و چون متهمان امنيتی و فتنه عفو گرفته‌اند، در عيد قربان و غدير هيچ عفوی در اين خصوص نداريم.

سخنگوی قوه قضاييه گفت: البته راجع به ساير زندانيان در اين ايام عفو خواهيم داشت، ولی عفو امنيتی نداريم.
وی ادامه داد: در جريان فتنه ۸۸ ظلم بزرگی به مردم و نظام وارد شد که در ان افرادی دخالت داشتند که بعضی از آنها به خارج از کشور رفته و برخی هم در داخلی حضور دارند.
اژه‌ای تاکيد کرد: آنهايی که در داخل بر مظان اتهام قرار دارند بايد نسبت به جبران ظلمی که به نظام و مردم کرده‌اند اقدام کنند و ضمن توبه خسارتهايی که زده‌اند را تامين کنند که تاکنون در اين زمينه اتفاق خاصی نيفتاده است.


ممنوع الخروجی خاتمی
سخنگوی قوه قضائيه در پاسخ به اين پرسش که در روزهای اخير اعلام شد که ممنوع‌الخروج بودن آقای خاتمی منتفی شده است اعلام کنيد که چرا اين موضوع منتفی شد و چرا اصلا ايشان ممنوع‌الخروج شدند عنوان کرد: افرادی در جريان فتنه ۸۸ ظلم‌هايی را انجام دادند و آقايی که اسم او را برديد مسائلی متوجه وی است. اما هيچ اتفاق خاصی در رابطه با پرونده وی صورت نگرفته و گمانه‌زنی‌ها نادرست است و هنوز پرونده در مرحله قبلی است و هيچ اتفاق جديدی نيفتاده است.
محسنی‌اژه‌ای در رابطه با آزادی زندانيان امنيتی در عيد غدير و قربان و اينکه در مورد قبل شما عنوان کرديد افرادی از زندانيان امنيتی عفو شده‌اند اما خود آنها اعلام کرده بودند که دوره محکوميت آنها تمام شده است پس چه عفوی وجود داشت گفت: اين نادرست است محکوميت هيچ کدام از اين افراد تمام نشده بود اما در رابطه با کم يا زياد بودن مدت زمان باقيمانده از دوران محکوميتشان موضوعاتی مطرح است مثلا ممکن است يک فرد ۶ ماه از دوران محکوميتش باقی مانده باشد و فرد ديگر ۲ سال. همچنين اين ۸۰ نفری که مورد عفو قرار گرفتند همگی در رابطه با فتنه نبودند و همه آنها حکمشان زندان نبود. مثلا برخی اجزای نقدی و برخی محکوميت شلاقشان عفو شد.


مهدی هاشمی از نظر دادسرا متهم و مجرم است

محسنی اژه‌ای در پاسخ به اظهارنظر اخير فائزه هاشمی که اتهامات منتسب به بردارش را بی‌اساس خوانده و بازگشت پرونده را از سوی قاضی به دليل مستند نبودن اتهامات دانسته بود گفت: طبيعی است افراد متهم و خانواده آنها ادعا می‌کنند که مجرم نيستند. ولی اتهامات مهدی هاشمی در اينجا و رسانه‌ها هر چند مطرح شده و کيفرخواست وی ارائه شده و اين به معنی آن است که مهدی هاشمی از نگاه مقام قضايی دادسرا متهم و مجرم است و اتهام و جرم وی از نظر بازپرس محرز و قرار مجرميت برای او صادر شده است.

وی ادامه داد: دادگاه نواقصی را در مورد اين پرونده مطرح کرده و شعبه مجددا برای رفع نقص تلاش می‌کند.
سخنگوی قوه قضائيه تاکيد کرد: اين روال غيرمنطقی نيست و پرونده‌هايی از اين قبيل که به دليل نقص طولانی شده‌اند وجود دارند و از قضا از بازپرس پرونده ايشان جويا شدم و وی اعلام کرده که ديروز مهدی هاشمی دعوت شدند تا در يک جلسه مفصل تحقيقات از ايشان به عمل آمده و اين تحقيقات کماکان ادامه دارد و من تنها می‌توانم ادعا کنم کيفر خاص به دادگاه رفته و به دليل نواقص موجود در پرونده تحقيقات کماکان ادامه دارد و به لحاظ پيچيدگی اين پرونده رسيدگی به آن بيش از حد متعارف طول کشيده است.
وی در پاسخ به خبرنگار ديگری در ارتباط با ادعای آقای جهرمی که اعلام کردند اتهامی نداشتند و خود اين پرونده اختلاس را کشف کردند گفت: همانطور که قبلا اشاره کردم هيچ کس ادعا نمی‌‌کند که گناهکارم ولی اميدوارم در مورد پرونده ايشان به زودی دادگاهی تشکيل شود و انشاءالله اين روال چندان طولانی نمی‌شود.