به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، اردیبهشت ۲۲، ۱۳۹۷

آمریکا "شبکه ارزی" سپاه پاسداران ایران را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا یک "شبکه ارزی" متعلق به سپاه پاسداران ایران را تحریم کرد. 
به گفته این وزارتخانه، این شبکه میلیون‌ها دلار را به سود سپاه پاسداران تبدیل و قاچاق کرده است.


وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه (۱۰ آوریل/ ۲۰ اردیبهشت) در بیانیه‌ای اعلام کرد شبکه‌ای متشکل از ۹ فرد و شرکت ایرانی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است. وزیر خزانه‌داری آمریکا گفته است این شبکه با همکاری امارات متحده عربی، به تبدیل و انتقال ارز برای سپاه پاسداران ایران مشغول بوده‌اند.
تحریم‌شدگان که ۶ فرد و ۳ شرکت ایرانی هستند در چارچوب مبارزه با تروریسم به فهرست تحریم‌‌های آمریکا افزوده شده‌اند. استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا می‌گوید این شبکه صدها میلیون دلار را به ارزهای خارجی دیگر تبدیل کرده‌اند. به گفته او، در دسترسی این شبکه به حساب‌های بانکی خارجی، بانک مرکزی ایران نیز همکاری می‌کرده است.
مقداد امینی، محمدحسن خدایی، سعید نجف‌پور، مسعود نیکبخت، فواد صالحی محمدرضا خدمتی و شرکت جهان ارس کیش، تعاونی محمدرضا خدمتی و شرکا و صرافی راشد افراد و شرکت‌های تحریم‌شده هستند.
وزارت خزانه‌داری آمریکا دارایی‌های این افراد و شرکت‌ها در حوزه قضایی آمریکا را بلوکه و شهروندان آمریکا از مراودات مالی با آن‌ها منع کرده است.
بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا هم‌چنین به شهروندان کشورهای خارجی هشدار داده که در صورت همکاری با این افراد و شرکت‌ها برای نقل و انتقال پول، ممکن است در معرض تحریم‌های آمریکا قرار گیرند.