به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، تیر ۲۶، ۱۴۰۰

افزایش شمار قربانیان سیل در آلمان و بلژیک

  بروکسل یک روز عزای عمومی اعلام کرد
 با افزایش شمار کشته‌های سیل ویرانگر اروپا به ۱۲۰ نفر، امدادگران اورژانس در غرب آلمان و بلژیک برای نجات صدها نفری که در معرض خطر هستند شتافتند. مقامات آلمان می‌گوید این سیل تاکنون ۱۳۰۰ مفقود برجا گذاشته است و بلژیک نیز یک روز عزای عمومی اعلام کرد.

رسانه‌های آلمان با توجه به خسارت‌های وارده، این بلای زیست‌محیطی را «سیل مرگ» نامیده‌اند. آندریاس فریدریش، سخنگوی سازمان هواشناسی آلمان، به شبکه سی‌ان‌ان گفته است که در برخی مناطق «در ۱۰۰ سال گذشته شاهد این حجم از میزان بارندگی نبوده‌ایم.»

گزارش شده است که اکثر مفقود شدگان ساکن مناطق شمالی ایالت‌های راین-وستفالن و راینلاند-فالتس بوده‌اند. در منطقه خسارت دیده اهروایلر در ایالت راینلاند-فالتس از سرنوشت حدود ۱۳۰۰ نفر اطلاعی در دست نیست، هرچند مقامات محلی به نشریه بیلد آلمان گفته‌اند که این تعداد زیاد به دلیل آسیب‌دیدگی شبکه خطوط تلفنی است.

راجبر لوانتز، وزیر امور داخلی این ایالت در مصاحبه‌ای با بیان اینکه شمار قربانیان احتمالا طی روزهای آینده افزایش خواهد یافت گفت: «تا وقتی برای مدت طولانی خبری از افراد ندارید...باید از بدترین حالت بترسید.»

آسوشیتدپرس
سیل در آلمانآسوشیتدپرس
بارش ۲۴ ساعته باران در دو ایالت نوردراین-وستفالن و راینلاند-فالتس که ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلی‌متر گزارش شده است بیش از میانگین بارش متوسط یک ماه در این مناطق است. تنها در منطقه ریفرشاید طی ۹ ساعت باران سیل‌آسا ۲۰۷ میلیمتر باران باریده است.

حدود هزار سرباز برای کمک به عملیات نجات و آواربرداری در شهرها و روستاهای آسیب‌دیده مستقر شده‌اند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، که در واشنگتن به سر می‌برد در جریان دیدار با جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا ضمن ابراز همدردی با قربانیان گفت بیم آن را دارد که در روزهای آینده ابعاد گسترده‌تری از فاجعه روشن شود.

بارندگی شدید و سیل در چند کشور اروپایی؛ دستکم ۴۲ نفر در آلمان جان باختند
تصاویری از جاری شدن سیل در خیابانی در رنس فرانسه
مقامات ایالت راینلاند-فالتس آلمان گفتند که ۶۳ نفر در این ایالت جان خود را از دست داده‌اند، از جمله ۱۲ نفر از ساکنان یک مرکز زندگی برای افراد معلول در شهر زینتسیگ که از هجوم ناگهانی آب رودخانه اهر (Ahr ) غافلگیر شدند. در همسایگی این ایالت یعنی در ایالت نوردراین-وستفالن شمار کشته‌ها ۴۳ نفر اعلام شده است اما مقامات ایالتی هشدار داده‌اند که این رقم احتمالا افزایش پیدا می‌کند.

فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهوری آلمان گفت که وی از ویرانی ناشی از سیل «مبهوت» شده است. او متعهد شد که از خانواده قربانیان و شهرهایی که خسارت زیادی دیده‌اند حمایت کند.

در زمان نیاز، شهروندان ما کنار هم ایستاده‌اند. این مهم است که ما در قبال کسانی که سیل همه چیز آن‌ها را گرفته است همبستگی خودمان را نشان دهیم.
فرانک والتر اشتاین مایر 
رئیس جمهوری آلمان
اشتاین مایر در بیانیه‌ای گفت: «در زمان نیاز، شهروندان ما کنار هم ایستاده‌اند. این مهم است که ما در قبال کسانی که سیل همه چیز آن‌ها را گرفته است همبستگی خودمان را نشان دهیم.»

نیروهای امدادی به دنبال نجات افراد گرفتار در خانه‌هایشان در شهر ارفتشتات آلمان و در جنوب غربی کلن هستند. مقامات منطقه‌ای گفتند که در اثر فرونشست ناگهانی زمین در زیر خانه‌ها، چندین نفر کشته شدند. عکس‌هایی هوایی نشان می‌دهد که یک سوراخ بزرگ در آن محدوده ایجاد شده است.

فرانک راک، یکی از مسئولان منطقه‌ای گفت: «ما شب گذشته موفق شدیم ۵۰ نفر را از خانه‌های خود تخلیه کنیم. ۱۵ نفر دیگر شناسایی شده‌اند که باید نجات پیدا کنند.»

۲۰ نفر در بلژیک کشته شدند
پس از آلمان، از این سیل بیشترین آسیب را دیده‌اند بلژیک است. آنلیز ورلدنن، وزیر کشور بلژیک روز جمعه تعداد کشته‌های سیل در این کشور را ۲۰ تن اعلام کرد در حالیکه ۲۰ نفر دیگر مفقود هستند.

ورلدنن افزود: «سطح آب رود موز (Meuse) که از بلژیک به هلند می‌روند همچنان بحرانی است و چندین رودخانه در معرض طغیان قرار دارند.»

مقامات شهر ونلو در جنوب هلند ۲۰۰ بیمار بستری در بیمارستان را به دلیل تهدید خطر طغیان رودخانه تخلیه کردند.

الکساندر دی کرو، نخست وزیر بلژیک روز سه‌شنبه آینده را عزای ملی اعلام کرد. وی تاکید کرد که جشن‌های ملی کشور در ۲۱ ژوئیه کاهش می‌یابد.

علاوه بر آلمان و بلژیک کشورهای هلند و لوگزامبورگ نیز به شدت تحت تاثیر طغیان آب رودخانه‌ها قرار گرفته‌اند.

یورونیوز فارسی