به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، تیر ۲۹، ۱۴۰۰

بلینکن با حمایت از مسیح علینژاد گفت : موضوع آدم ربایی رژیم ایران را با جدیت دنبال می‌کنیم

آنتونی بلینکن 
 آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجۀ آمریکا، در گفتگو با مسیح علینژاد حمایت خود را از او اعلام کرد پس از آنکه دادگستری آمریکا چهار مأمور امنیتی حکومت ایران را به اتهام تلاش برای ربودن این روزنامه‌نگار تبعیدی در نیویورک تحت تعقیب قرار داد.

وزیر امور خارجۀ آمریکا در صفحۀ توئیتر خود گفتگوی خویش با مسیح علینژاد را  خوب توصیف کرد و شهامت خارق العاده او را ستود. وزیر امور خارجۀ آمریکا سپس تأکید کرد که ایالات متحد آمریکا همواره از فعالیت ضروری روزنامه نگاران مستقل در جهان حمایت کرده و  تلاش برای مرعوب کردن یا خاموش کردن صدای روزنامه نگاران مستقل را تحمل نخواهد کرد.

مسیح علینژاد نیز در صفحۀ توئیتر خود نوشت که آنتونی بلینکن به او گفته است که دولت آمریکا موضوع ربودن یک شهروند آمریکایی در خاک خود را با جدیت دنبال می کند. مسیح علینژاد ضمن تشکر از حمایت وزیر امور خارجۀ آمریکا از او و دولت واشنگتن خواسته است که تدابیر جدی برای حمایت و آزادی شهروندان دو تابعیتی و غیرایرانیان در بند در زندان های ایران اتخاذ کند. او گفته است که جمهوری اسلامی ایران نه فقط برای شهروندان این کشور بلکه برای سایر کشورها و شهروندان شان یک خطر است و اینکه خود او اولین و آخرین نفر نیست که توسط جمهوری اسلامی ایران هدف تهدید و آزار قرار گرفته است.

مسیح علینژاد همچنین از آنتونی بلینکن خواسته است که در جریان مذاکرات جاری وین با تهران خواسته‌ها و مطالبات مردم ایران و صداهای گروه های مختلف سیاسی در این کشور را در مقابل جمهوری اسلامی بشنود. علینژاد به وزیر امور خارجۀ آمریکا گفته است که مردم ایران خواستار یک زندگی "نرمال" در سال ٢٠٢١ هستند در حالی که جمهوری اسلامی ایران تحت هیچ شرایطی یک حکومت نرمال نیست.

روزنامه نگار ایرانی به وزیر امور خارجۀ آمریکا گفته است که هم اکنون و همزمان با گفتگوی آنان "جمهوری اسلامی ایران جواب اعتراضات مسالمت آمیز به بی آبی در خوزستان را با گلوله می‌دهد همانطور که پیش از این جان ١٥٠٠ تن را در اعتراضات آبان ماه ٩٨ گرفت و  هواپیمای مسافربری اوکراین را با پرتاب دو موشک ساقط کرد و اکنون خانواده‌های قربانیان این واقعه را تحت فشار قرار می دهد تا دربارۀ این جنایت اطلاع رسانی نکنند.  

رادیو بین المللی فرانسه