به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، مرداد ۰۴، ۱۴۰۰

خاکسپاری مخفیانه پیکر یکی از جانباختگان اعتراضات خوزستان توسط نیروهای سپاه به دلیل عدم همکاری خانواده

 
فرزاد فریسات از جانباختگان اعتراضات خوزستان در شهر اهواز 
- ‏یک منبع آگاه گفته که سازمان اطلاعات سپاه پاسداران (ساس) برای تحویل پیکر فرزاد سه شرط گذاشته بود: تحویل موبایل او، ارائه نام فردی که لحظه کشته شدن را تصویربرداری کرد، و ارائه فهرستی از افرادی که در لحظه کشته شدن اطراف او بودند. خانواده وی هیچیک را نپذیرفت.
پیکر فرزاد فریسات از جانباختگان اعتراضات خوزستان در شهر اهواز بدون اطلاع و حضور اعضای خانواده توسط نیرهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خاک سپرده شد. برخی منابع خبری اعلام کردند که خانواده فرزد فریسات شروط سازمان اطلاعات سپاه (ساس) را برای همکاری نپذیرفته است.

‏نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیکر فرزاد فریسات از کشته‌های اعتراض‌ها در اهواز را ساعت پنج صبح شنبه دوم امرداد ۱۴۰۰ بدون اطلاع و حضور اعضای خانواده دفن کردند.

تلویزیون ایران اینترنشنال به نقل از یک منبع از خانواده فریسات گزارش داده که این خانواده هیچیک از شرط‌های سپاه پاسداران را نپذیرفت.

‏این منبع آگاه گفته که سازمان اطلاعات سپاه پاسداران برای تحویل پیکر فرزاد سه شرط گذاشته بود: تحویل موبایل او، ارائه نام فردی که لحظه کشته شدن را تصویربرداری کرد، و ارائه فهرستی از افرادی که در لحظه کشته شدن اطراف او بودند.

فرزاد فریسات جوان ۳۰ ساله ساکن اهواز شامگاه روز سه‌شنبه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۰ در کوی علوی (الدایره) با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی کشته شد. ویدئوی لحظاتی پس از تیرخوردن فرزاد فریسات و تلاش مردم برای کمک به او در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

کیهان لندن