به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، تیر ۲۱، ۱۴۰۰

اعتراض ایران به حضور نخست وزیر اسلوونی در کنفرانس سازمان مجاهدین خلق

 کریستینا رادی، سفیر اسلوونی در ایران
وزارت خارجه ایران در اعتراض به حضور نخست‌وزیر اسلوونی در اجلاس «سازمان مجاهدین خلق ایران»، کریستینا رادی، سفیر این کشور در تهران را «احضار کرده است». به گزارش خبرگزاری ایسنا، وزارت خارجه ایران، اعتراض خود به حضور «یانز یانشا»، نخست‌وزیر اسلوونی در اجلاس سازمان مجاهدین خلق را اعلام کرده و خواستار توضیح مقام‌های دولت اسلوونی شده است.

«سازمان مجاهدین خلق ایران» از روز شنبه ۱۹ تیر، اجلاس مجازی سه روزه‌ای را با عنوان « ایران آزاد ۲۰۲۱» برگزار کرد که در نخستین روز این اجلاس نخست وزیر اسلوونی نیز حضور داشت.

بنا بر اعلام دیروز این سازمان، در این اجلاس شرکت‌کنندگانی از ۱۰۵ کشور از جمله ۳۰ سناتور آمریکایی و برخی شخصیت‌های سیاسی سابق اروپایی در این نشست حضور دارند و برخی نیز سخنرانی خواهند داشت.

از شخصیت‌های سیاسی برجسته سیاسی تاکنون مایک پمپئو، وزیر خارجه دولت پیشین آمریکا، در این اجلاس سخنرانی کرده و «تحریم» انتخابات از سوی مردم ایران را نشانه روی‌گردانی کامل آن‌ها از حکومت دینی و نامزدهایش دانسته است.

وزارت امورخارجه ایران تاکنون موضع‌گیری رسمی در خصوص برگزاری اجلاس اخیر «سازمان مجاهدین خلق» نکرده است.

«سازمان مجاهدین خلق» هم‌چنین اعلام کرده بود که این سازمان علاوه بر این نشست مجازی، قصد دارد که در طول سه روز آینده تجمعاتی در شهرهایی چون برلین، لندن، پاریس، واشنگتن، رم و ... برگزار کند.

رادیو فردا