به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، مرداد ۰۹، ۱۴۰۰

درگیری و شعارهای ضد حکومتی در جشن هواداران پرسپولیس

شادی خیابانی هواداران تیم پرسپولیس در تهران با تظاهرات ضد حکومتی و شعار مرگ بر دیکتاتور همراه شد. ماموران موتورسوار با باتوم به مواجهه جمعیت رفتند. مناطق شرقی و غربی تهران از کانون‌های تجمع بود.

 روز جمعه، تیم پرسپولیس با نتیجه دو بر صفر در برابر پیکان، جام قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران را ربود. پس از اهدای جام قهرمانی به تیم پرسپولیس، تعداد زیادی از هواداران این تیم، در اطراف ورزشگاه شهدای شهر قدس تجمع کرده به جشن و پایکوبی پرداختند.

ساعاتی بعد، محله‌های نارمک، تهران پارس و شهر گلستان، صحنه تجمع مردم، شعارهای ضد حکومتی و حمله نیروهای امنیتی به حاضران شد..

در ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌اند، شعارهایی چون "این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت" و "مرگ بر دیکتاتور" به گوش می‌رسد.

در مناطقی از شرق و غرب تهران‌، جمعیت حاضر، سطل‌های زباله را آتش زدند و خیابان‌ها را بستند. در میدان صادقیه در غرب تهران، پلیس راه را به روی مردم بست.

در شهر گلستان در جنوب غربی تهران و جاده ساوه، حاضران شعار دادند: «توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه.»

جشن قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر در حالی به اعتراضات ضد حکومتی گره خورد که مردم خوزستان و چند شهر دیگر ایران در واکنش به بی‌آبی، خاموشی‌های مکرر، ناکارآمدی مقامات و مشکلات معیشتی به خیابان‌ها ریخته‌اند.

طبق اعلام سازمان "دیده‌بان حقوق بشر" ۹ نفر در اعتراضات جاری کشته شده‌اند.