به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، تیر ۳۱، ۱۴۰۰

اعتراضات سراسری؛ موج تجمعات به چند شهر دیگر ایران رسید

گزارش‌ها و ویدیوهای منتشر شده توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی در شامگاه چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۰ از شکل‌گیری تجمعات اعتراضی در چند شهر استان خوزستان برای هفتیمن شب پیاپی حکایت دارند.

هم‌زمان، ویدیوهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌اند که شکل‌گیری تجمعات مردمی در حمایت از اعتراضات خوزستان را در چند شهر ایران نشان می‌دهند.

در هفتمین شب اعتراضات مردمی در خوزستان، نیروهای امنیتی در شهر شیبان برای متفرق کردن معترضان، به‌ سوی آن‌ها تیراندازی کرده‌اند.

در مسجد سلیمان نیز معترضان با شعارهایی مانند «ایرانی بسه دیگه غیرتت رو نشون بده» به خیابان‌ها آمده‌اند.

در مسیر اهواز به شوش نیز شماری از جوانان معترض اقدام به راهپیمایی با شعارهای اعتراضی کرده‌اند.

شرایط در سوسنگرد نیز امنیتی گزارش شده است و ویدیوهایی از حضور ماشین‌های آب‌پاش نیروهای ضد شورش در خیابان‌های این شهر منتشر شده‌اند. منابع محلی از بازداشت ده‌ها نفر در این شهر سخن گفته‌اند. در بهبهان نیز حضور نیروهای یگان ویژه و پلیس ضد شورش گزارش شده است. میک منبع مطلع به «ایران وایر» می‌گوید: «درخیابان‌ها نیروهای بسیج ایست بازرسی راه‌ انداخته‌اند و گفته می‌شود بین فلکه شیراز و میدان محسنی میان معترضان و نیروهای امنیتی درگیری ایجاد شده و شمار زیادی از معترضان دستگیر شده‌اند.»

موج تجمعات مردمی علیه حکومت جمهوری اسلامی به شمار دیگری از شهرهای ایران نیز رسیده است. ویدیوهایی از تجمع مردم یزدان‌شهر اصفهان در حمایت از اعتراضات خوزستان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. تظاهرکنندگان در یزدان‌شهر شعار «رضا شاه روحت شاد» و «می‌کشم می‌کشم آن که برادرم کشت» سر داده‌اند.

گزارش‌های تایید نشده‌ای از تجمعات اعتراضی در کرج و نیز در استان کردستان منتشر شده‌اند که تا لحظه انتشار این خبر امکان تایید یا رد مستقل آن‌ها وجود ندارد.

فضای شهر تهران نیز در روز چهارشنبه ۳۰ تیر امنیتی گزارش شده و ویدیوهایی در فضای مجازی انتشار یافته‌اند که در آن‌ها حضور نیروهای ضد شورش در ضلع شمالی میدان «آزادی» به چشم می‌خورند.

ایران وایر