به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، تیر ۲۸، ۱۳۹۰

مهدی خزعلی در تهران و احمد رضا احمد پور در قم بازداشت شدند

احمد رضا احمد پور                         مهدی خزعلی  
 روز دوشنبه، بیست و هفتم تیرماه، ماموران امنیتی با مراجعه به منزل احمدرضا احمدپور، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت منطقهٔ قم، این فعال سیاسی اصلاح طلب را بازداشت کردند.
 ساعت ۱۱ صبح امروز سه مامور مرد و یک مامور زن به منزل احمدرضا احمدپور واقع در شهرک مهدیهٔ قم مراجعه کردند.
این افراد پس از نشان دادن حکم که از سوی دادگاه ویژه روحانیت صادر شده بود؛ به آقای احمدپور، اقدام به تفتیش وسایل منزل نموده و حتی اتاق فرزندان وی را هم کاملا بازرسی کردند که این مسئله باعث ایجاد استرس شدید برای آن‌ها شد.

گفتنی ست که نیروهای امینتی پس از دستگیری، نامبرده را به مکان نامعلومی منتقل کردند و تا لحظهٔ تنظیم خبر از وی اطلاعی در دست نیست. این وبلاگ نویس و فعال سیاسی ساکن قم در فروردین ۸۹ نیز به اتهام تبلیغ علیه نظام، نشر اکاذیب و هتک حیثیت روحانیت، به یک سال حبس و خلع لباس دائمی محکوم شد. وی آذرماه سال گذشته از زندان آزاد شده بود.

همچنین مهدی خزعلی، نویسنده، پزشک و وبلاگ نویس منتقد دولت و فرزند آیت الله ابوالقاسم خزعلی از اعضای مجلس خبرگان بار دیگر توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شد.
دکتر مهدی خزعلی مدیر انتشارات حیان و موسس موسسه فرهنگی انتشاراتی اباصالح عصر روز یک شنبه مجددا توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شده است.
وی که بر اساس تماس تلفنی از سوی بازجوی خود احضار شده بود، پس از مراجعه به محل مقرر توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شده است. ایشان در حالی دستگیر شده، که چندی پیش وثیقه‌ای را برای قرار صادر شده نزد مراجع قضایی سپرده بود اما مامورین امنیتی بدون در نظر گرفتن این مسئله اقدام به بازداشت وی نموده‌اند.
گفتنی است مهدی خزعلی، در سال‌های اخیر، انتقادات تندی علیه محمود احمدی‌نژاد در وبلاگ شخصی خود مطرح ساخت که در پاره‌ای اوقات بازتاب‌هایی در رسانه‌های جهانی و داخلی داشته‌است.
وی همچنین، پس از انتخابات و به اتهام انجام مصاحبه با برخی رسانه‌های خارجی باز داشت شده بود.
در‌‌ همان زمان پدرش آیت‌الله خزعلی، در اعلامیّه‌ای از فرزندش اعلام برائت کرد. مهدی خزعلی نیز در بیانیّه‌ای که پس از انتخابات ریاست جمهوری منتشر گردید، ضمن تأکید بر ادای احترام به پیشگاه پدر گفت: «می‌فرمایند: اگر پدر راضی نباشد روزهٔ مستحبّی حرام است» می‌گویم «بلی؛ امّا جهاد واجب را می‌شود به امر پدر ترک کرد؟ مسئلهٔ رفع ظلم و استبداد است و بر همگان واجب و اذن پدر شرط نیست.»
همچنین صلاحیّت وی به‌دلیل مطالبی که در انتقاد از دولت منتشر ساخته‌است در انتخابات مجلس شورای اسلامی و سازمان نظام پزشکی نیز رد شده بود.