به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، تیر ۱۸، ۱۳۹۰

ماموران امنیتی در سوریه
حنجره ی خواننده انقلابی را بریدند

العربیه.نت: ترجمه بخشی از اشعاری که یک خواننده انقلابی سوریه، پیش از آنکه به دست نیروهای امنیتی هوادار بشار اسد بیفتد و بطور وحشیانه ای کشته شود، این بود: "آزادی در راه است، ای بشار مشروعیت تو سقوط کرده، بنا بر این گورت را گم کن، ای بشار ای دروغگو سخنرانی هایت تو خالی است چرا که آزادی در راه است."

ابراهیم قاشوش خواننده جوان سوری که سرودهای وی در هفته های پیش در حما بویژه در جمعه ای که به نام"جمعه رفتن" نام گذاری شده بود مورد استقبال قرار گرفته بود، پس از آنکه سرودهایش در رسانه های صوتی و تصویری از جمله یوتیوپ منتشر شد، جسد بی جانش در رودخانه العاصی شهر حما پیدا شد.
وی که در میان معترضان مخالف دولت به نام "بلبل انقلاب سوریه" معروف شده بود، ظاهرا سرودهایش به مذاق نیروهای امنیتی طرفدار بشار اسد خوش نیامد و چاره را در کشتن وی دیدند.
بر اساس این گزارش قاشوش تنها با صدای آهنگین خود برای دست یابی به آزادی در کشورش مبارزه می کرد. وی هیچ گاه دست به اسلحه نبرده و کاملا به مبارزه مسالمت آمیز ایمان داشت.
یکی از دوستان ابراهیم قاشوش در این باره می گوید: "سرودهای وی در جمعه هفته پیش تشویق کننده حضور صدها هزار نفری مردم حما بود."
وی افزود: "ابراهیم صبح روز یکشنبه در حالی که روانه کار خود بود از سوی نیروهای امنیتی سوریه ربوده شد و پس از چند روز جسدش در رودخانه العاصی این شهر با حنجره بریده پیدا شد.

تلویزیون العربیه به دلیل دلخراش بودن صحنه از پخش فیلم و عکس های جسد این خواننده امتناع ورزید.
دوستان و هواداران ابراهیم قاشوش نیروهای امنیتی سوریه و بشار اسد را مسئول این جنایت اعلام کردند.
هواداران ابراهیم قاشوش با تأکید بر ادامه راه وی تا دستیابی به آزادی در سوریه، اعلام کردند به افتخار ابراهیم ۱۲ صفحه در فیس بوک به نام وی ایجاد کردند.
آنها تأکید کردند حتی اگر سرنوشتی مشابه دوست خود پیدا کنند به مبارزه ادامه خواهند داد و ترس از نیروهای امنیتی انان را از هدف خود باز نخواهد داشت.
شهر حما که در هفته پیش شاهد بزرگترین تظاهرات مخالفان بشار اسد بود هم اکنون به محاصره ارتش و نیروهای امنیتی سوریه درآمده است.