به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، مرداد ۰۳، ۱۳۹۰

با هجوم ماموران امنیتی، مهدیه گلرو به زندان اوین بازگردانده شد

به گزارش دانشجونیوز، مهدیه گلرو در حالی که با سپردن وثیقه ١٥٠ میلیون تومانی، شنبه گذشته به همراه بهاره هدایت به مرخصی از زندان آمده بود، شب گذشته با حمله ماموران امنیتی به منزلش، به زندان اوین بازگشت
در نیمه شب یکشنبه، دوم مرداد ماه، مأموران امنیتی علی رغم وعده قبلی به منزل مهدیه گلرو یورش برده و با در دست داشتن حکم نامتعارف فرار از زندان وی را دستگیر کردند. این در حالی است که عصر روز شنبه پس از تماس تلفنی از دفتر دادستانی، همراه با توهین و تهدید، از مهدیه گلرو می خواهند که خود را به زندان اوین معرفی کند. با صحبت های انجام شده مقرر می گردد که وی خود را صبح روز یکشنبه به زندان اوین معرفی نماید.
علی رغم صحبت های انجام شده، مامورین دادستانی و امنیتی با یورش ناگهانی به منزل مهدیه گلرو، در نیمه شب، با برخوردی بسیار زننده اقدام به دستگیری و انتقال وی به زندان اوین می کنند. آنان همچنین به تخریب برخی وسایل مانند از بین بردن پارچه نوشته ای مربوط به شورای دفاع از حق تحصیل اقدام نمودند.
مهدیه گلرو، دانشجوی دانشکده اقتصاد علامه طباطبایی، در ١١ آذر سال ١٣٨٨ با هجوم ماموران امنیتی به منزلش بازداشت شد.
مهدیه گلرو، نائب دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه علامه و عضو شورای دفاع از حق تحصیل، پیش از این نیز دو بار بازداشت شده بود. وی در فروردین ماه ١٣٨٩، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباس، به اتهام «تبلیغ علیه نظام، تجمع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی» به دو سال و چهار ماه حبس تعزیری محکوم شد. شعبه ٥٤ دادگاه تجدیدنظر این حکم را به دو سال زندان کاهش داد.
مهدیه گلرو هم چنین به دلیل انتشار مطالب از داخل زندان و صدور بیانیه به مناسبت روز دانشجو، از سوی شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» محاکمه و به شش ماه حبس تعزیری دیگر محکوم شد. وی همچنین یک روز پیش از بازداشت، در دهم آذر ماه سال ۸۸، از سوی شعبه ۱۲ دادگاه انقلاب به یک سال حبس تعلیقی محکوم شده بود که در پی بازداشت اخیر وی، این حکم نیز به اجرا گذاشته شد.