به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، مرداد ۰۶، ۱۳۹۰


وی گفته است: «در جریان انتخابات مجلس چهارم عده‌یی می‌گفتند لیبرال‌ها دارند می‌آیند، به کسانی رأی ندهید که از رادیو اسراییل صدایشان به گوش می‌رسد. آن زمان هم‌چنین برخی می‌گفتند که هر کسی هرچه می‌خواهد بگوید، ما به کسی نیاز نداریم. از‌‌ همان موقع زدند زیر انتخابات و همه چپ‌ها را جارو کردند و گذاشتند کنار. آن موقع غفلت کردیم، باید محکم جلویشان را می‌گرفتیم».

وی با انتقاد با برخی از مواضع سیاستمداران پس از انتخابات، به برخی اظهارنظرهای انتخاباتی از جمله سخنان طائب اشاره کرده و هم‌چنین گفته است: « خاتمی هم صحبتهایی کرده که حرفهای خوبی هم نبوده است. گفته بیایید همدیگر را ببخشیم. چه کسی چه کسی را ببخشد؟ هاشمی (رفسنجانی) هم با مؤتلفه جلسه‌ گذاشته و در آن جلسه گفته شده اصلاحات‌زادههای حلال‌زاده می‌توانند در انتخابات شرکت کنند. آقای مطهری هم که حرفهایی زده، سرخود حرف نمی‌زند، گفته شده محفلی درست کند تا اینها بیایند».

با این وضعیت، حضور طیفی از اطلاح‌طلبان در انتخابات معنا ندارد

سرحدی‌زاده درباره وضعیت اصلاح‌طلبان و حضورشان در انتخابات آینده مجلس رژیم گفته است: «مجموعاً می‌توان گفت که اصلاح‌طلبان خواستار یک سلسله آزادیها هستند و جامعه را باز‌تر می‌بینند. طیفی از اصلاح‌طلبان بعد از انتخابات اخیر رنجیده خاطر شدند و بعید می‌دانم با این وضعیت اصلاً حضورشان معنا داشته باشد».

وی گفت: «این بدان معنا نیست که اصلاح‌طلبان خواستار یک انقلاب دوباره‌اند. اصلاً چنین چیزی نمی‌خواهند و نمی‌خواهند خدای نکرده نظام اسلامی سقوط کند، ولی مشابهتی بین وضع موجود با انقلاب و آرمانهای امام نمی‌بینند». برخی اصول‌گرایان با اسلام ناب، بی‌‌‌نهایت فاصله دارند
وی در انتقاد از وضعیت موجود گفته است: «برخی اسم وضعیت موجود را اصولگرایی می‌گذارند. گرایشهای منحط مذهبی ـ که در طول تاریخ وجود داشته ـ نوعی از ارتجاع است اما انقلاب امام (آیت‌الله خمینی) یک حرف دیگری بود که دنیا را تکان داد».

سرحدی‌زاده گفته است: «جریانی وجود دارد که اعتقادی به انتخابات ندارد و انتخابات برایشان یک ظاهرسازی بیش نیست. در حالی که امام با صدای بلند فریاد زد که بالا‌ترین رای، متعلق به مردم است. بنابراین اینها نمی‌توانند از آن عدول کنند. هرچند در برخی اعتقاداتشان هیچ شباهتی به اسلام ندارد و برخی اصول‌گرایان با اسلام ناب بی‌‌‌نهایت فاصله دارند».

وی با انتقاد از مجلس فعلی گفته است: «امام تکلیف مجلس را مشخص کرد، در رأس قدرتها قدرت ملت است و مجلس باید عصاره فضایل ملت باشد، اما این مجلس را ببینید، برخی هر کاری می‌خواهند می‌کنند و مجلس هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهد».
دولت حرف می‌زند اما واقعیت چیز دیگری است
ابوالقاسم سرحدی‌زاده گفته است: «در جامعه باید اعتماد وجود داشته باشد و مردم بتوانند اعتماد کنند، از ۱۰ درصدی بودن رشد اقتصادی سخن می‌گویند، در حالی که مراکز تحقیقاتی داخلی و بین‌المللی می‌گویند این رشد اقتصادی صفر بوده است، با وجود این شرایط کدام یک را باید باور کرد».
وی افزود: «بدون باور چگونه می‌توانیم، قضاوت کنیم. در مورد بیکاری هم همینطور. می‌گویند ۱. ۷ میلیون شغل ایجاد کرده‌ایم، از آن طرف مراکز آماری آمار دیگری ارائه می‌دهند. حرفی می‌زنند، اما واقعیت‌ها چیز دیگری است».
وی هم‌چنین در مورد طرح موسوم به هدفمندی یارانه‌ها یا طرح حذف سوبسید‌ها و پرداخت نقدی آنها به مردم گفته است: «این طرح، بسیار اساسی و مهم است، اما این‌که بخواهند با هیاهو و سر و صدا و شلوغی آن را جا بیاندازند درست نیست، باید سالهای متمادی، کار‌شناسان و اقتصاددانان روی آن کار کنند، تنها این‌که یکی شعار بدهد و از فردایش شروع کنند عاقلانه نیست».

سرحدی‌زاده که در حال حاضر ۶۶ سال دارد، در دولت میرحسین موسوی وزیر کار و هم‌چنین سه دوره نماینده مجلس آخوندی بود.

برگرفته از بالاترین