به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، تیر ۲۹، ۱۳۹۰

مرضیه وفامهر در قرچک ورامین زندانی است

فیلم مصاحبه با ناصر تقوایی

 در مورد دستگیری همسرش


خبرگزاری هرانا - ناصر تقوایی، فیلمساز معروف ایرانی اعلام کرد همه عوامل بازداشت شده فیلم "تهران من، حراج" پس از یک روز بازداشت با قرار وثیقه ازاد شده اند اما همسرش، مرضیه وفامهر، از بیست روز پیش در زندان قرچک ورامین نگهداری می شود.
مسئولان قضایی تاکنون به صورت رسمی از اتهام یا اتهامات منتسب به مرضیه وفامهر سخن نگفته اند اما برخی وب سایت ها علت بازداشت این هنرمند را بازی در فیلم "تهران من، حراج" اعلام کرده اند.فیلمی که به گفته آقای تقوایی مجوز ساخت از سوی وزارت ارشاد داشته و برخلاف شایعات مطرح شده، زیر زمینی نبوده است.
فیلم "تهران من، حراج" ساخته گراناز موسوی، فیلمساز ایرانی مقیم استرالیا است و آقای تقوایی می گوید او این فیلم را به عنوان پایان نامه خود ساخته است. این فیلم دختر هنرمندی را به تصویر می کشد که در یک پارتی بایک پسر جوان ایرانی که ساکن استرالیا است آشنا می شود و در تلاش است به اتفاق او از ایران برود.

طی روزهای گذشته شایعات بسیاری درباره پخش غیر قانونی این فیلم و برخی صحنه های آن از جمله حضور بی حجاب بازیگر زن و... منتشر و گفته شده علت بازداشت خانم وفامهر همین مسئله است.

این اولین بار نیست که زنان بی حجاب در صحنه های فیلم های ایرانی حضور می یابند. پیش از این رویا نونهالی در فیلم زندان زنان، نیلوفر خوش خلق در فیلم بوی بهشت و زهرا داوود نژاد در فیلم بچه های بد با موهای بسیار کوتاه و بدون حجاب بازی کردند و این فیلم ها در ایران اکران هم شد.

 این کارگردان سینما در پاسخ به این سئوال که پرونده همسرش در کدام شعبه دادگاه است می گوید: "دادگاه جدیدی است گویا، دادگاه فرهنگ و رسانه ها که در میدان ارک است اما فرهنگ و رسانه ها مربوط به وزارت ارشاد است و اینها مساله تخصصی هستند و قاضیای که از سینما درکی ندارد نمی تواند نظر دهد. ببینید؛ قاضی اصلا آدم سینمایی نیست و شاید در عمرش به دلیل اعتقادات دینی اش اصلا فیلم هم ندیده باشد. واقعا آدم نمیداند چه باید بکند. با این حال حتی اگر آنچه را که مدعی هستند قبول کنیم، یا حکم شرعی را در نظر بگیریم جریمه نقدی دارد یا شلاق، نه اینکه بگیرند یک ماه بلا تکلیف زندان نگهدارند."

همسر خانم وفامهر می افزاید: "اگر مساله شان پخش فیلم در ایران است که ربطی به همسر من ندارد. کارگردان فیلم همین چند وقت پیش به من زنگ زد که نسخه ای را که میخواهیم در ایران نمایش دهیم به ارشاد می فرستیم که نظر دهند؛ حالا به صورت قاچاقی نسخه این فیلم پخش شده ولی نمی روند قاچاقچی را بگیرند، همسرمرا بازداشت کرده اند. امروز هم قرار است باز او را به دادگاه ببرند. من نیز خواهم رفت ببینم چه باید کرد."

به گفته آقای تقوایی قرار است جلسه ای در وزارت ارشاد برای بررسی مساله بازداشت خانم وفامهر، پگاه آهنگرانی و مهناز محمدی تشکیل شود.
مصاحبه با ناصر تقوایی در مورد دستگیری همسرش

قسمت هایی از فیلم تهران من حراج