به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، مرداد ۰۲، ۱۳۹۰

داريوش رضائی نژاد، یک دانشمند دیگر در تهران ترور شد
عکس اشتباه بود
عصر ایران: پس از ترور دكتر داریوش رضایی‌نژاد دانشمند هسته ای ایران، امروز از سوی خبرگزاری ها تصویری منتشر شد كه دیگر رسانه ها نیز به نقل از این عكس پرداختند، حال آنكه تصویر مذكور مربوط به دكتر داریوش رضایی است كه اگرچه دانشمند هسته ای است اما دانشمند ترور شده امروز نیست و در قید حیات و سلامت قرار دارد. 

داريوش رضائی‌نژاد، دانشجوی رشته برق و الکترونيک مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی خواجه نصيرالدين طوسی، شامگاه امروز در برابر منزلش ترور شد.
وی به همراه همسرش، شهره پيرانی هدف شليک فرد يا افراد ناشناس قرار گرفت و کشته شد.
بنا به اين گزارش همسر وی نيز زخمی و به بيمارستان منتقل شد. بر پايه آخرين خبرها وضعيت عمومی خانم پيرانی که وی نيز فارغ‌التحصيل مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم سياسی دانشگاه علامه طباطبايی است خوب گزارش شده است.
خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) نيز خبر داد داريوش رضائی‌نژاد، ۳۵ ساله و اهل آبدانان به ضرب گلوله يک موتورسوار در خيابان بنی‌هاشم، خيابان خادم‌رضائيان به قتل رسيده است.

خبرگزاری مهر نوشته است اين دو در مقابل منزل و ديدگان دختر خردسال و همسرش هدف گلوله قرار گرفته‌‌اند اما خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران گفته است که آن‌ها پس از کار در حالی که به دنبال دختر خود به مهد کودک می‌رفتند در برابر مهد کودک ترور شده‌اند.

پيش از اين منابع خبری ايران گفته بودند داريوش رضائی‌نژاد استاد فيزيک هسته‌ای بود و با سازمان انرژی هسته‌ای ايران همکاری می‌کرد.
پيش از اين در دی‌ماه سال ۱۳۸۸ مسعود علی‌محمدی، و درهشتم آذرماه سال گذشته مجيد شهرياری و فريدون عباسی، استادان فيزيک ترور شده بودند
هشتم آذرماه سال گذشته نيز بر اثر دو انفجار بمب در دو نقطه تهران، مجيد شهرياری و فريدون عباسی، دو استاد دانشگاه بهشتی مورد سوء قصد قرار گرفتند که مجيد شهرياری جان خود را از دست داد و فريدون عباسی زخمی شد.
ايرنا داريوش رضايی‌نژاد را از نخبگان برجسته و علمی ايران در زمينه برق و الکترونيک دانسته که با دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور همکاری داشته است.
علی عزتی، نماينده آبدانان در مجلس ايران گفته است رضائی‌نژاد جزو نخبه‌های استان ايلام بود.
وزارت علوم ايران و مجيد قاسمی، رئيس دانشگاه صنعتی خواجه نصيرالدين طوسی در رابطه با ترور داريوش رضائی‌نژاد اطلاعيه‌هايی منتشر کرده و اين اقدام را محکوم نمودند.
اکبری ازيرانی،‌ عضو هيأت علمی دانشکده برق دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسی و استاد راهنمای داريوش رضائی‌نژاد، به ايسنا گفته است: «داريوش رضائی‌نژاد، دانشجوی کارشناس ارشد برق گرايش قدرت و ورودی سال ۸۷ بود که حدود دو هفته پيش پايان‌نامه خود را با موضوع "طراحی کليدهای قدرت بازشونده سريع" به راهنمايی بنده با همکاری دکتر اردبيلی و يکی از استادان دانشگاه تهران به عنوان مشاور به پايان برده بود.»
وی افزود: رضائی‌نژاد در دوران کارشناسی هم که در دانشگاه ديگری تحصيل کرده بود، تحقيقات خوبی در زمينه کليدهای قدرت و فشار قوی داشته و دانشجوی بسيار ساعی و با پشتکاری بود که نتايج تحقيقات خود را بسيار منظم گزارش و پی گيری می‌کرد و موفق شد که طی شش ماه پروژه پايان‌نامه خود را به انجام برساند.»
مراسم تشييع پيکر داريوش رضائی‌نژاد ساعت ۱۲ روز يکشنبه دوم مردادماه از مقابل دانشکده مهندسی برق دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسی برگزار و پيکر وی برای خاک‌سپاری در زادگاهش آبدانان ايلام به فرودگاه منتقل می‌شود.
تا لحظه تنظيم خبر کسی در اين رابطه شناسايی و بازداشت نشده و انگيزه اين اقدام نيز مشخص نگشته است.
مدير روابط عمومي دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، با اشاره به اينكه پيكر داريوش رضايي‌نژاد ساعت 16 امروز به ايلام منتقل شده است گفت: مراسم تشييع پيكر اين دانشجوي شهيد ساعت 9:30 فردا دوشنبه در شهر ايلام برگذار مي‌شود و پس از آن جهت خاك‌سپاري به شهرستان آبدانان زادگاه اين شهيد منتقل خواهد شد.
وي افزود: طبق رسوم مردم ايلام، در شهرستان آبدانان 7 روز مراسم عزاداري براي اين شهيد برگزار مي‌شود.
فتوت خاطرنشان كرد: دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي به دليل اينكه تأكيد داشت خانواده و همسر داريوش رضايي‌نژاد در مراسم ختم حضور داشته باشند، لذا پس از برگزاري 7 روز عزاداري در زادگاه شهيد رضايي‌نژاد، مجلس يادبود هفته آينده برگزار مي‌شود.