به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، تیر ۲۹، ۱۳۹۰

پیمان عارف را فوراً آزاد کنید!


التهاب غدد لنفاوی گوش و تشدید بیماری قلبی پیمان عارف در زندان اوین
احترام آزادی: پیمان عارف، عضو جبهه ملی ایران که هم اکنون در حال گذراندن حبس تعزیری یک ساله خود که حکم آن سال گذشته به وکلای وی ابلاغ گردیده است می باشد، ممنوع الملاقات بوده و تا کنون اجازه تماس و یا دیدار با همسر خود را نیز نداشته است.
این روزنامه نگار و فعال دانشجویی زندانی که از حدود ۶ ماه پیش برای دومین بار پس از انتخابات ۲۲ خرداد بازداشت شده است به دلیل شرایط نامناسب پزشکی و بهداشتی زندان اوین دچار التهاب غدد لنفاوی گوش شده است که به گفته پزشک بهداری زندان به شدت می‌تواند خطر ناک باشد.


هم چنین این زندانی و فعال دانشجویی و عضو جبهه ملی ایران با روند فزاینده تشدید بیماری قلبی‌اش نیز مواجه است که به دلیل عدم صدور دستور لازم از سوی دادستان تهران، نسبت به انتقال وی به بیمارستان جهت معاینه و درمان اقدامی صورت نکرفته است.
لازم به ذکر است که با وجود پیگیری‌های مستمر، دادستان با مرخصی وی در ۶ ماه گذشته موافقت ننموده است.
این فعال دانشجویی دانشکده حقوق دانشگاه تهران بیست و یکم بهمن ماه سال گذشته ، با یورش ماموران امنیتی به منرل شخصی‌اش بازداشت و بعد از گذراندن چند روز انفرادی به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل گردیده است.

شایان ذکر است که در حکم نهایی این فعال دانشجویی وی به یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت مادام‌العمر از حرفه روزنامه‌نگاری و عضویت و فعالیت در احزاب سیاسی محکوم گردیده است.

ما آزادی پیمان عارف، فعال دانشجویی و عضو جبهه ی ملی ایران را خواستاریم.